Inbound маркетинг: Пътят към успешната и дългосрочна стратегия (и нови клиенти, разбира се)

Статия - Inbound маркетинг: Пътят към успешната и дългосрочна стратегия (и нови клиенти, разбира се)

През последните години промяната в потребителското поведение и идеята за цялостното потребителско изживяване задвижиха една нова концепция, наречена Inbound маркетинг – бизнес методология, която привлича потребителите чрез създаването на качествено съдържание. За разлика от outbound маркетинга, който показва на целевите клиенти съдържание, към което невинаги имат силен интерес, inbound маркетингът изгражда взаимоотношения, които потребителите желаят, и решава проблемите, които наистина срещат.

Inbound маркетинг стратегия

Тази стратегия използва множество различни канали, чрез които се разпространява качествено съдържание. То не просто привлича целевите потребители на твоя уебсайт, но им помага и във всички етапи преди да се превърнат в твои клиенти.

Inbound маркетинг стратегията (като част от Inbound бизнес философията) се базира на т.нар. колело (flywheel), което се състои от 3 етапа, свързани с потребителското поведение: привличане (attract), ангажиране (engage) и удовлетворение (delight). Колкото повече фокусираш маркетинга, продажбите и обслужването върху нуждите на клиентите, толкова по-бързо се върти то и помага на бизнеса ти да расте.

Веднъж привлечени на уебсайта, потребителите могат да бъдат ангажирани и спечелени от твоя търговски екип. Това се случва чрез допълнителната стойност на инструменти като имейл маркетинг и чат. Членовете на твоя customer service екип се грижат за клиентите дълго след сключване на сделка. Те ги очароват, като им предоставят лично отношение и експертно мнение за предлаганите продукти или услуги.

Видове Inbound маркетинг стратегии

Тези стратегии са фокусирани изцяло върху нуждите на целевите потребители във всеки от трите различни етапа: привличане (attract), ангажиране (engage) и очароване (delight).

Стратегии за привличане на потребителите (Attract)

Стратегиите за привличане са свързани изцяло със създаване и публикуване на съдържание, което отговаря на въпросите и интересите на целевата аудитория. Подходящи формати съдържание са:

  • блог статии
  • оферти и промоции
  • публикации в социалните мрежи
  • guide-ове
  • темплейти

За да привличаш по-успешно своята целева аудитория, е необходимо да помислиш и за SEO оптимизацията на уебсайта си. Колкото по-оптимизиран е той и колкото повече релевантни ключови думи включва твоето съдържание, толкова по-добро ще бъде органично му класиране в резултати от търсачките.

Стратегии за ангажиране на потребителите (Engage)

Ангажирай своите целеви клиенти, като изграждаш дългосрочни взаимоотношения и като им предоставящ винаги полезна информация. Един от начините да го постигнеш е чрез inbound търговски обаждания (sales calls). Твоите търговци трябва да предлагат решения, а не просто продукт или услуга. Това ще гарантира заключването на повече сделки, защото ще са свързани както с  предимства както за клиентите, така и за твоя бизнес.

Стратегии за удовлетворяване на потребителите (Delight)

За да направиш своите клиенти щастливи, удовлетворени и лоялни за дълго време, е необходимо да им предоставяш грижа и експертни съвети.

В този тип стратегии задължително присъстват хора от твоя екип, които са в ролята на надеждни съветници. Те помагат на клиентите по всяко време и отговарят на всички техни въпроси.

Сред инструментите, които можеш да използваш тук, се нареждат:

  • Чат ботове. Те са страхотен инструмент за иницииране и провеждане на диалог с клиентите. Могат да се позиционират на уебсайта или в социалните профили на компанията.
  • Анкета. Прекрасен избор, ако се нуждаеш от обратна връзка или идеи за подобрение. 

При тези стратегии е необходимо да помагаш на своите настоящи и потенциални клиенти без значение дали бизнесът ти получава финансови облаги в замяна. Запомни, че удовлетвореният клиент много по-бързо става лоялен към твоя бранд, така че предоставяй перфектно обслужване във всеки момент.

Inbound: доказан подход за разрастване на твоя бизнес

През последните години промяната в потребителското поведение, която задвижи inbound концепцията, разпространи и идеята за цялостното потребителско изживяване. Комуникацията между хората и очакванията им към бизнесите също се промени. Inbound методологията, заедно с дигиталните технологии, продължава да помага на бизнесите да се адаптират към светкавично променящите се нужди на различните индустрии – не само с маркетинг, а цялостно клиентско преживяване.

Inbound методологията в маркетинга

Като inbound маркетолог твоя цел е не просто да създаваш нови перспективи за компанията си, но и да ангажираш и очароваш потребителите. Отделите за продажби и обслужване на клиентите трябва да са твои сигурни партньори, за да задвижвате заедно колелото (flywheel) и да развивате бизнеса си.

В етапа на привличане (attract) е необходимо да създаваш и публикуваш точното съдържание:

  • Говори по актуални теми, които са важни и за целевите клиенти.
  • Публикувай своите блог статии или видео съдържание в социалните мрежи.
  • Не се страхувай да използваш дигитална реклама, за да увеличиш видимостта на бранда.

В етапа на ангажиране (engage) е необходимо да изградиш дълготрайна връзка с потенциалните си клиенти, като използваш предпочитаните от тях канали: имейл, онлайн чат, ботове и др.

  • Конвертирай посетителите в запитвания, като използваш различни call-to-action бутони, форми за попълване, анкетни въпроси и др.
  • Не забравяй да събираш цялата информация, която постъпва от целевите ти групи, в CRM система. Когато натрупаш достатъчно данни, ще можеш да ги анализираш и да получиш нови идеи за подобрение на съдържанието и цялостното преживяване на потребителя.

В етапа на удовлетворение (delight) имейл комуникацията и маркетинг автоматизацията са прекрасни помощници за доставяне на точната информация, на точния човек, в точното време. Отново не измествай фокуса си от това да създаваш запомнящо се съдържание (статии, видеа), което твоите последователи биха споделяли със семейство и приятелите си.

Inbound методологията в продажбите

Като inbound специалист в продажбите твоите дни преминават в привличането на нови потенциални клиенти (leads) и сключването на нови сделки.

В етапа на привличане (attract) е най-важно твоите потенциални клиенти да ти се доверят и да им предоставяш лесен начин да се свързват с теб. Например, на уебсайта си постави страница, чрез която клиентът да си уговори среща с теб и екипа ти.

В етапа на ангажиране (engage) е необходимо да поддържаш връзка с целевите клиенти, като използваш различни инструменти: темплейти и sequences, например.

Тук е важно да следиш по колко време потребителят отделя в четене и опознаване на твоето съдържание. Не забравяй и да споделяш мнението на твоите настоящи клиенти под формата на референции и препоръки, които са ясни и автентични. Това допълнително ще изгради доверие в целевата аудитория. Ако искаш да си максимално ефективен, автоматизирай част от продажбените си процеси с платформи като HubSpot.

В етапа на удовлетворение (delight) използвай инструменти, които допринасят за по-добро потребителско преживяване и оставят настоящите ти клиенти с прекрасно впечатление дълго след осъществяването на сделка.

Използване на inbound методологията в обслужването

Предоставяйки професионални inbound услуги, ти помагаш на съществуващите клиенти да намерят отговори на своите въпроси, да получат помощ, когато имат нужда, и да се наслаждават на преживяването си с теб. 

В етапа на привличане (attract) хората търсят отговори на въпроси. Ако тези въпроси се отнасят до твоите продукти или услуги, те ще те потърсят.

Използвайки инструменти като база данни, можеш да предоставиш правилната информация по точния начин. Разпиши смислени решения на проблеми, с които човек може да се сблъска и ги покажи на клиентите под формата на видео, аудио записи, статии или изображение, за да отговориш на техните въпроси.

В етапа на ангажиране (engage) предостави възможност клиентите да задават въпроси в реално време през онлайн чат или предварително настроен чатбот.

В етапа на удовлетворение (delight) е необходимо да получиш добра и навременна обратна връзка за преживяванията, които предоставяш. С HubSpot Service Hub, например, можеш не просто да събираш отзиви, но и да ги използваш като user-generated съдържание, което да приложиш в своята контент стратегия.

Искаш ли да създадеш своята Inbound стратегия?

Inbound подходът е изключително ценен за всеки бизнес, който иска да извършва своята дейност на нивото на своите световни конкуренти. Но преди да се гмурнеш в изготвянето на смели стратегии, се замисли дали нямаш нужда от малко помощ. Limacon е твоят сигурен партньор, който ще създаде цялостна Inbound стратегия за маркетинг и продажби, ще трансформира изцяло твоя бизнес и ще го направи подготвен за успех в дигиталната ера.

Разгледай нашите услуги тук!

Предишна новина Следваща новина
ОБРАТНО

Абонирай се

Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.