Блог

Първи стъпки в създаването на Google Adwords кампания

purvi, stupki, adwords

На 25.04. в Limacon ще се проведе обучение на тема “Google AdWords”. Ще го води Ивелина Манова от Accella Digital. В тази статия тя ви запознава накратко с ползите и нуждата от рекламиране чрез Google.

Google Adwords е една от най-използваните и предпочитани рекламни платформи. Често резултатите, които постига, са осезаеми от първите дни на присъствие, което превръща нейното използване в незаменим инструмент за привличане на нови клиенти. Платформата е подходяща за използване от маркетинг специалисти, собственици на бизнес, но има някои специфики, които могат да направят инвестирания ви бюджет много по-ефективен от гледна точка на възвращаемост.

Ако вие планирате рекламни кампании в Google AdWords, ще ви е необходим сайт, бюджет и конкретна дигитална стратегия за използване на платформата.

Преди да започнете може да направите проучване чрез няколко безплатни инструмента за анализ на поведението на вашата таргет аудитория:

  • Google Trends – Независимо дали ще рекламирате услуга или продукт, може да се възползвате от Google Trends като добавите думи и изберете параметри за проучване (държава и период), за да проследите тенденциите в обемите на търсене в Google Search. Този инструмент ще ви помогне да планирате по-добре стартиране на активност при сезонност или увеличаващ се дял на интерес към ваш конкурент.
  • Keyword planner – Ако вече е дошъл моментът да стартирате кампания, е от изключителна важност как ще подберете думите за реклама в Google Search. Не е необходимо вие да ги налучкате, а да използвате инструмент като Keyword planner, който ви подава идеи за конкретни словосъчетания, които вашите бъдещи клиенти въвеждат в търсачката.
  • Consumer Barometer – Съветвам ви да обърнете повече внимание на този инструмент и на данните, които може да ви подаде за поведението на потребители не само в България. Използвайте филтрите в лявата страна на интерфейса, за да разберете примерно дали жени между 25 – 55 използват телефон в процеса си на взимане на решение онлайн и как най-често завършват пътеката си на покупка. Тази информация ви дава безплатна информация за характеристиките на вашата потенциална аудитория и можете да си послужите с нея в процеса на създаване на дигитална стратегия.

Какви са първите стъпки в Google AdWords?

1. Създаване на рекламен акаунт в Adword

Преди да започнете създаването на рекламен акаунт в Google ще са ви нужни 2 неща – профил в Google (Gmail акаунт) и сайт, който искате да рекламирате.

За нови клиенти на платформата поискайте ваучер за реклама от 90 лв. – еднократен бонус на платформата (правила и условия за прилагане). Имайте предвид, че всичко, освен часовата зона и валутата, може да промените по всяко време. И ви съветвам да приложите тестов по-нисък бюджет от предвидения бюджет, за да имате достатъчно време да анализирате ефективността и представянето на вашите кампании.

2. Създаване на Google Analytics акаунт

Ако до момента не разполагате с ваш Google Analytics акаунт, сега е моментът да го направите. Аналитикс е безплатен инструмент на Google, който ви позволява да проследявате поведението на потребителите на вашия сайт. За да разполагате с достатъчно данни за анализ на рекламните ви кампании в Google AdWords, най-добра практика е да свържете акаунтите.

AdWords ви подава информация до момента на клик, докато Analytics ще ви даде данни какво правят потребителите на сайта ви и дали постигат целите на рекламната ви кампания.

В случай, че разполагате с тези два акаунта и желаете да надградите познанията ви и ефективността на вашите кампании, може да се включите в практическия тренинг на тема “Първи стъпки с Google AdWords”.