Блог

Преобрази бизнеса си и го направи успешен с HubSpot – CRM, Sales и Marketing софтуер в едно!

Целта на всеки бизнес е да расте. Като фирма. Като оборот. Като екип. Като успехи. Застоят на едно място е показател, че нещо не върви както трябва и е настъпил момент за промяна.

Тази промяна може да е свързана с продуктите или услугите, които предлагате, но може и да е свързана с начина ви на работа. Ако е второто, екипът на Limacon Event Center ви предлага да оптимизирате и систематизирате своя CRM много по-добре, като използвате безплатната версия на HubSpot. Какви са предимствата на софтуера, защо избрахме точно него и как можем да го използваме оптимално за своя бизнес, научихме по време на вечерния безплатен семинар: Customer and Partner Relations Management: Какво може free версията на Hubspot. Семинарът се проведе в Пловдив на 29.05.2018 г. и беше по-специално събитие за екипа на Limacon. Ние използваме Hubspot вече няколко месеца и в лицето на Иван Бондоков като лектор споделихме големите ползи, които сме отбелязали след внедряването на софтуера.

За тези, които не можаха да присъстват, систематизираме опорните точки, които засегнахме по време на семинара.

Защо CRPM, а не просто CRM?

Вмъкването на буквата Р в CRM (customer relations manager) идва от partners, но също така визуализира идеята за personal. Тя олицетворява промените, които настъпиха през последните години и с които трябва да се съобразяваме в работата си с клиенти и партньори. Хората все по-осезаемо търсят не просто продукт или услуга. Те търсят отношение, професионализъм и личен контакт. Социалните връзки, които градим помежду си, т.нар. социален капитал се превръща във все по-голяма сила, която може да изведе бизнеса ни напред. Това се постига, като:

  • Ориентираме бизнеса си повече към хората, така че той да се върти около клиентите, да ги обгрижва като хора. Не просто да продаваме, а да се информираме дали клиентите ни са доволни от своята покупка или поръчка.
  • В днешно време силата е в купувачите, така че е добре да изграждаме връзка с тях – да водим разговори и да им даваме допълнителна стойност, която не могат да открият другаде.

Изследване, проведено пред 2018 г., в което са участвали 2319 души от САЩ и Великобритания, сочи, че:

  • 81% от хората вярват повече на съвети на приятели и познати вместо на такива от бизнеса
  • 55% от хората нямат доверие в компаниите
  • 65% от хората нямат доверие в съобщенията до пресата, които компаниите изпращат (т.нар. press releases)
  • 65% от хората нямат доверие в рекламите
  • 71% от хората нямат доверие на реклами в социалните мрежи

Какво можем да направим?

Най-логичният отговор е – да повишим доверието в нашия бизнес, като започнем от клиентите, които вече имаме в нашата база данни. С всеки минал, настоящ и бъдещ клиент трябва да се отнасяме, като следваме следните…

7 ключови правила за успешен customer relations

  • Искреност
  • Качество
  • Постоянство
  • Комплексност
  • Професионализъм
  • Лоялност
  • Ценности

Защо избрахме Hubspot да е нашият CPRM?

Първо, безплатната версия на HubSpot дава пространство, в което да събираме информация за 1 млн. контакта. За сравнение ще кажем само, че капацитетът на човешкият мозък е до 150 живи контакта – интересен факт, който проф. Уейн Бейкър сподели по време на своето онлайн участие в Social Capital Boosters, ep.4. Ето защо HubSpot би могъл да е полезен дори само за да управляваме личните си контакти по-добре. А от друга страна, какъвто и бизнес да имате в България, място за съхранение на 1 млн. контакта би трябвало да е повече от достатъчно.

Второ, достъп до информация от различни устройства. Всички знаем за динамичното, забързано и хаотично ежедневие, в което работим ежедневно. Изпитвали сме на собствен гръб негативния ефект от липсата на комуникация в екипа. Познати са ни реплики от типа: Ти пусна ли онази фактура? Обади ли се на еди-кой-си? Имаше пратка за онзи клиент, защо не сте я изпратили? и др. подобни.

Hubspot дава непрестанен и неограничен достъп от различни устройства до един акаунт, в който могат да се направят няколко профила с различни функционалности. Един профил ще е администратор, друг ще е модератор, през някои може само да се разглежда, но без да се редактира и т.н. Достъпът на група от хора до единна база данни видимо улеснява процеса на работа и на комуникация в екипите. Единствената пречка, с която фирмите трябва да се преборят, за да внедрят HubSpot в своята работа, е да приемат политика на прозрачност и откритост. В Hubspot се намират данните на всички фирмени контакти – клиенти, доставчици, партньори и т.н. Там може да се качват оферти, фактури, договори и всеки, с достъп до HubSpot акаунта, ще има достът и до тези документи. Тази информация се прави достъпна за целия търговски екип, например, и истината е, че не просто улеснява комуникацията между хората, но повишава и доверието на служителите към фирмата, защото те самите виждат, че фирмата им гласува своето доверие. Така че запитайте се, готови ли сте да предприемете тази голяма крачка? Ще се превърнете ли в една по-открита компания? (…Защото именно честната комуникация е един от 10-те стълба от Моста на ангажираността, за който говорихме през м.май на Закуси с мен.)

Трето, HubSpot предлага много добра систематизация на базата данни с контакти. Те се разделят в две основни групи: на фирмени контакти и на персонални. Интересното е, че когато създаваме нов фирмен контакт, HubSpot автоматично въвежда редица фирмени данни, които взима директно от Интернет. Всички контакти могат да се персонализират и да им се прибавят филтри в зависимост от нуждите ви.

В безплатната версия на софтуера може да се създаде и един безплатен pipeline. Това е онзи път, през който клиентът минава преди да стане такъв с реализирана печалба. В Limacon Event Center, когато става дума за наем на зали в Пловдив, минаваме през следните стъпки:

  • Идва запитване
  • Изпращаме оферта
  • Получаваме потвърждение
  • Изпращаме фактура
  • Затваряме сделката

HubSpot дава възможност да се проследи всеки един клиент, както и на какъв етап е от реализирането на неговата сделка. Следователно може да се провери колко приключени сделки има за определен период и как се е отразило това на бюджета, на кого и кога е изпратена фактура, колко нови оферти са дошли за даден месец и т.н. Разбира се, този pipeline се персонализира в зависимост от дейността на всяка компания. Всички тези функционалности на софтуера дават възможност да се правят по-добри анализи и планиране на бюджетите. Показват се също статистики за нови контакти, както и информация през кой профил са създадени.

HubSpot може да се свърже с Outlook или с друг софтуер за мейл кореспонденция и така по-лесно да проследявате комуникацията си. През платената версия могат да се провеждат директно и телефонни разговори.

Накрая, но не на последно място Hubspot е много user-friendly и лесен за употреба. Ако съумеем да го представим добре пред екипа си и да убедим хората, че това е нещо, което реално улеснява работата им, може да се интегрира наистина бързо към всеки бизнес. Софтуерът е с приятен интерфейс и много лесен за ориентация. Единственото, което се изисква от потребителите му, е просто да въвеждат данните ясно и коректно.

Вечерта на 29 май в Limacon Event Centet присъстваха много познати и няколко непознати за нашия екип лица. Надяваме сме да са останали доволни от безплатния ни семинар и да сме ги убедили поне малко в достойнствата на Hubspot. За да не пропуснете нито едно от следващите ни събития, може да се абонирате за нашия бюлетин на welcome@limacon.bg, да следите редовно нашия сайт, както и новостите, които публикуваме в социалните мрежи: Facebook, Instagram,  LinkedIn.