Защо брандовете да спрат да говорят и кои са по-ефективните начини за комуникация и ангажираност

Статия Защо брандовете да спрат да говорят и кои са по-ефективните начини за комуникация и ангажираност

Всеки, който се занимава с маркетинг (а и не само!) знае, че тази работа е пряко свързана с комуникация. Не просто с говорене, но и с активно слушане, ефектна визуализация, игра на думите и въздействие върху аудиторията. И не на последно място, креативност.

Как се прави успешен микс между тези неща дискутирахме по време на Marketing Hype #16 с Ангел Искрев, creative director на творческа агенция proof. Той е колегите му искрено вярват в ефективността на комуникацията за сметка на традиционната реклама. Агенцията е една от най-младите в България, но вече е известна в професионалните среди с успехите и творческия си подход. Работят както за български, така и за международни клиенти.

Най-голямото предизвикателства в digital средата и особено за брандовете е да бъдат забелязани сред конкуренцията от огромното количеството съдържание в различни формати и от различни източници. Трябва да открият начин именно тяхното съдържание да изпъкне пред това на приятелите ни и на останалите брандове.

Освен по този въпрос с Ангел дискутирахме и колко е важна креативността на идеята, таргетирането на правилната аудитория, както и посланието, което да уцели право в целта. Видяхме нагледно, че симбиозата между тези три фактора води до по-голяма ефективност дори при по-малки бюджети. Например, 400% по-добри резултати от заложените KPIs при изразходван половината бюджет в кампания за Infinity.

Сред останалите теми, които засегнахме по време на уебинара (и визуализирахме с 9 видеа!), са следните въпроси:

  • Кое е по-важно: визуализацията vs думите, има ли нещо по-важно от тях?
  • Кога можем да твърдим, че един бранд е разпознаваем и се е наложил?
  • Как се раждат гениалнине идеи и какъв е пътят за превръщането им в цялостна кампания?
  • Важно ли е всеки бранд да има история и какъв е подходът - завъртаме бранда около историята или създаваме история около бранда?
  • Защо брандовете трябва да са в постоянна комуникация и да включват аудиторията? Каква да бъде тя с настъпващото поколение Z?
  • Как брандовете работят с инфлуенсъри и кои са добрите практики?
  • Какви канали използват брандовете и как успешно се комбинират онлайн и офлайн канали?
  • Могат ли малките брандове да си позволят „голямата сцена“ т.е. с малък бюджет да постигнат големи резултати?
  • Трябва ли брандът да мисли новаторски и да е смел?
  • До колко е важно за един бранд да бъде социално-активен?
  • Как разбираме, че една кампания е успешна?

Вижте също:

Inbound маркетинг: Пътят към успешната и дългосрочна стратегия (и нови клиенти, разбира се)

Предишна новина Следваща новина
ОБРАТНО

Абонирай се

Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.