За 6-ти поред път Limacon Event Center се превърна в притегателен център за HR-те от Пловдив и региона. На 15.11. в един от любимите ни (и най-вкусни) формати, „Закуси с мен“ ни гостува Веселина Балтова, HR-експерт в КЦМ 2000 Груп. От есента на 2018 година насам основен акцент на дискусиите ни е темата за ангажираност и мотивация на служителите. Който е присъствал на формата, знае, че целта на тези срещи е не просто обмен на опит и знания, а създаване на диалог. Всеки е поканен и сме изключително щастливи, когато сред присъстващите има не само HR-и, но също така студенти, ученици, преподаватели и хора с различни професии. До момента в „Закуси с мен“ са участвали HR експерти от АВВ България и Либхер. За Моста на ангажираността ни разказа екипът на Reward Gateway. Дамите от консултантска агенция Epsilon споделиха интересни факти за мотивацията. А Таня Бояджиева представи по-задълбочен психологически поглед върху темата за ангажираността не просто на служителите, а на хората като цяло. По време на Закуската с Веселина Балтова основен акцент поставихме върху ангажираността на служителите в по-големи и многоструктурни компании. Веси ни сподели за добрите практики на КЦМ - изцяло българска фирма с 60-годишна история, в която работят над 2000 служители (1500 заети в производството и 500 в други отдели).
КЦМ АД е безспорен лидер в производството на цветни и благородни метали в Югоизточна Европа и Черноморския регион. Работи активно за екологосъобразното им утвърждаване като ефективни пазарни продукти. Годишният капацитет на производството на олово е 65 000 т., а на цинк - 80 000 т. Поради естеството на индустрията част от работниците работят в риск и затова темата за здравето на хората в КЦМ е винаги водеща. Осъществяват се различни инициативи, организират се събития и се спонсорират такива, чиито акцент е именно здравословния начин на животи и физическата активност. Ето част от тях: „Здраве за всички“. Част от корпоративното управление на безопасността и здравето при работа в КЦМ 2000 Груп. Тази инициатива има за цел укрепване здравето и работоспособността и подобряване начина на живот на служителите. Всеки, работещ в компанията, има възможност периодично да посещава частен фирмен комплекс (близо до Копривките, над х. Здравец) и там да се възползва от различни оздравителни процедури и практики. Тези процедури са съобразени с естеството на работа на всеки човек и предотвратяване появата на съобразени с нея здравословни проблеми. Служителите имат възможност да посещават базата в рамките на 5 дни за една календарна година. За работниците в производството е дори задължително, като за този период се счита, че са в командировка. Менюто в столовата е здравословно и с организиран хранителен режим. Моделът на „Здраве за всички“ е разработен в дългосрочен план и се прилага целогодишно. Груповото посещение на базата е уникална форма на тиймбилдинг, която обединява и сплотява екипа, насърчава физическото и психическо здраве. На поход с колеги. Организират се планински походи, в които всеки желаещ може да се включи. Интересното в случая е, че в походите участват хора от напълно различни нива на йерархията, което дава възможност за сплотяване на екипа и опознаването му в съвсем различна светлина. Сформиране на футболни отбори. Компанията има два футболни отбора с мъже от отделите по производство на олово и на цинк. Те се сформират на доброволен принцип, като компанията ги спонсорира, дава екипи на хората, възможности за командировка и т.н. Хората от КЦМ участват също в Национална спартакиада на металоработниците. Някои се записват като състезатели в Ултрамаратона Персенк ултра, докато други са доброволци към същото събитие. Ултрамаратонът е изключително тежък и с дължина от 110 км. В него участват около 500 състезатели от 20 държави. КЦМ е генерален спонсор на състезанието, като най-добре представилият се техен служител е завършил на 14-то място и пробягал разстоянието за 23 часа.
Доброволчеството е прекрасен начин, чрез който хората да се чувстват по-полезни и да дадат своя принос на обществото. Когато то се поощрява и в компанията, се превръща в ценност за всеки служител. Има сплотяващ и много положителен ефект. Интересно е, че изцяло на доброволни начала хората в КЦМ организират Коледен базар, по време на който изработват картички и други предмети, които продават, а средствата даряват на дом за деца. Събират също така капачки за дарения. Към момента компанията планува обособяване на отделно звено за доброволчество, което да получи и финансовата подкрепа на компанията.
Компанията разполага със собствен център за обучения, в който работят трима души. Обученията, които се провеждат, най-често са съобразени с естеството на работа на служителя. При желание от негова страна обаче има възможност от курсове за преквалификация, по английски, компютърна грамотност и др. Предоставя се също така възможност за „ученически отпуск“. Ползите от възможността за обучения, които се наблюдават в КЦМ, са повече удовлетвореност у служители от новополучените знания и засилено вътрешно движение на хора от една позиция на друга.
Както в повечето производствени предприятия и тук са налице предизвикателства. Те са свързани не толкова с броя на хората, колкото с разликата между поколенията. Младите служители имат по-различни и завишени очаквания в сравнение с по-старшите. Нямат толкова търпение да изчакат, докато се изкачат в йерархията на компанията. В същото време не са достатъчно добре подготвени от техническа гледна точка и за да се преодолее поне този проблем, се работи на принципа на наставничество.
Благодарим на Веселина Балтова за всичко, което сподели с нас. Вярваме, че дискусията ни е била интересна и полезна за всички присъстващи. Очаквайте следващото издание на „Закуси с мен“ в средата на декември, когато ще ни гостуват Schneider Electric. Скоро ще споделим повече информация по темата. За да не пропуснете срещата ни, следете всички наши събития. Как? Като посещавате редовно сайта на Limacon Event Center, абонирате се за нашия имейл бюлетин на welcome@limacon.bg и следите новостите, които публикуваме в социалните мрежи: Facebook, Instagram, LinkedIn
Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.