14 март 2019 година се превърна в истинско поле за развитие на комуникационните умения в Limacon. А това съвсем не е без причина. Според доклад на Световния Икономически Форум умението да комуникираме ефективно е едно от ключовите умения, от което професиите в Индустрия 4.0 все по-често ще имат нужда.
И ако през целия ден Мишо Стефанов ни омайваше със своето обучение за комуникационни техники за лидери, то вечерните часове в Limacon бяха посветени на кризисния PR.
Година след първата им лекция, Любомир Аламанов, Александър Христов и Даниел Киряков от Центъра за анализи и кризисни комуникации отново бяха до брега на Марица, за да споделят опит и да надградят знанията ни.
„Комуникацията се развива толкова скоростно, че ние самите едва успяваме да я обхванем. Само за една година комуникациите претърпяха цялостна промяна като поведение, като усещане и като парадигма.“ С тези думи бе дадено началото на двучасовата лекция на звездното PR трио на България.
Специално внимание отделихме на темата за все по-обширните отговорности, които PR специалистите придобиват. От писач на съобщения в началото на века, той се налага да придобие компетенции, в които да отговаря за цялостната концепция какво прави една организация, какви взаимодействия има тя с други институции и заинтересовани страни. С напредване на развитието в бизнеса все повече стават PR-ите, които застават на управленската маса.
Цялото събитие бе изпъстрено от специфичния хумор и остроумните истории на тримата ни гости:
„Темата за комуникациите като основна управленска функция се разпространява като пожар в стърнище, като цунами след земетресение и като шок в политици след нахлуване на ДАНС.“
„Ако не можеш да обясниш физиката на един портиер, това е лоша физика. Същото е валидно и за PR-а. PR-ите са тези, които трябва да си извоюват важността в една фирма.”
Научихме, че именно тогава е моментът, в който хората разбират на какво е способен един професионален комуникатор. Доверието към комуникатора може да се увеличи многократно, в случай че той има умение. Важно е да знаем, че най-важните хора по време на криза не са журналистите, не са и политическите лица. Най-важните хора са тези, които са част от екипа Ви.
Не трябва да забравяме обаче, че овладяването на една криза изисква много предварителна подготовка и положени усилия по отношение на „employer branding“ стратегията на фирмата.
Междувременно ние в Limacon продължаваме да готвим съдържание за интересни обучения. За да не изпуснете информация за някое от тях, препоръчваме Ви да се абонирате за нашия бюлетин на welcome@limacon.bg и да следите новостите в социалните ни мрежи Facebook, LinkedIn и Instagram.
Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.