Започнахме ударно серията от събития за 2020-та година с първото за новото десетилетие издание Marketing Hype vol.10 в любимия Limacon Event Center. През изминалата година се състояха 9 вдъхновяващи събития от формата, а на 30 януари зададохме мощен старт с гостуването на Александър Кръстев – консултант по дигитален маркетинг, основател на дигиталната агенция „Bookmark“ и създател на платформата “Аз чета”. Алекс е и автор на е-книгата "LinkedIn - социалните мрежи в полза на бизнеса". Към момента преподава по дисциплината “Социализиране на бизнес комуникацията - LinkedIn” в магистърската програма на Нов български университет.
Добре знаете, че LinkedIn е предпочитана мрежа, заради професионалната информация и контакти, които дава на потребителите и бизнеса. Но отвъд познатото, остават много неясни функции, превърнали се с времето в митове. Ето защо поканихме Александър Кръстев на 10-то юбилейно издание на Marketing Hype.
Богатият му опит с LinkedIn и натупаният професионализъм се събраха в презентацията „Митове и легенди за LinkedIn – професионална платформа за бизнес или сайт за работа“. Ето и кои 10 мита развенча той пред маркетинг ентусиастите в Limacon Event Center:
LinkedIn е една от старите и устояли на времето социални мрежи, появила се още преди Facebook, Twitter, Snapchat и Instagram. В момента има повече от 660 милиона потребители в световен мащаб, което означава почти неограничено предлагане на мрежови връзки и възможности за работа. От търсенето на нова работа до поддържането на бизнес профил, LinkedIn е важна част от портфолиото ви на пълноправен професионалист във вашата индустрия.
През последните години LinkedIn безспорно се превърна в един от най-мощните и полезни инструменти на бизнеса. Основните причини потребителите да предпочитат професионалната социална мрежа са:
Развенчаваме мит, че LinkedIn е само за търсене на работа като заявяваме, че платформата е място за създаване на възможности, за вашето позициониране, за позиционирането на вашата фирма (за споделяне на успехи), а и е особено подходящо за развитие на работодателска марка.
За съжаление, LinkedIn има славата на спам платформа, в която получаваш постоянни покани от непознати. Да, това е така, но сред напористите съобщения, можеш да срещнеш важни професионални връзки. В действителност, много LinkedIn потребители развиват трайни бизнес отношения, особено под формата на дискусионните групи на LinkedIn. Te представляват 96% от публикациите и 86% от конверсиите в платформата.
Разбира се, ако някой прекали със съобщенията, можете да го премахнете от мрежата си или да го докладвате в екипа за поддръжка на LinkedIn като спам.
В световен мащаб LinkedIn има повече от 660 милиона потребители в над 200 страни и територии. Това го прави най-голямата професионална мрежа в света. В България потребителите (лични и фирмени профили) са около 810 хиляди. И това прави възможностите ти още повече.
Интернет се развива бързо. Потребителите стават по-претенциозни към потока от информация, който получават. Като част от съдържанието, може да преработвате новини, които сте видели онлайн или по телевизията. Едновременно с полезното съдържание, за да грабнете вниманието на потребителя, трябва да публикувате и информация, обвързана с неговите интереси.
Следвайте модела 3:1:1 публикации. Ако имаме 5 публикации за даден период, 3 от тях трябва да са с интересно и ново съдържание, което не сте публикували досега. 1 публикация със старо съдържание, представено от друг ъгъл, за което припомняте. И 1 рекламна публикация, в която представяте ваш продукт или услуга, но по по-разчупен начин (например защо даденият продукт е полезен или какви проблеми е разрешил).
Съвет: Публикувайте съдържание по различни тематики, за да поддържате мрежата си ангажирана и въвлечена. Независимо дали публикувате собствено съдържание или споделяте чужда новина, всяка публикация би била чудесен начин за изграждане на взаимоотношения и да останете интересни на вашите целева аудитория.
LinkedIn работи усилено за подобрението на функциите на мрежата. Последните години от социалната медия добавиха добри нововъведения. Едно от тях е оптимизирането на процеса на разрастване на мрежите на техните потребители. Вече съвсем лесно може да импортирате и синхронизирате контактите от телефония си указател с профила си в LinkedIn. Това помага на LinkedIn да идентифицира хората, които познавате и които вече използват професионалната мрежа. Тази услуга улеснява начина на намиране и свързване с вашите контакти.
Наличието на фирмена страница в LinkedIn, в допълнение към личния ви профил в LinkedIn, е друг инструмент за промотиране на марката на компанията онлайн. И да – фирмените страници в LinkedIn растат бавно, а публикуваното съдържание не достига до потенциалните потребители. Но все пак не трябва да забравяме предимствата на фирмените страници:
Потребителите стават все по-ориентирани в онлайн пространството. Това ви задължава да бъдете присъствени в социалните мрежи с релевантно съдържание за вашата дейност и аудитория. При кандидатстване за работна позиция във вашата фирма, потенциалният служител първо търси LinkedIn страницата на дадената фирма.
Ако кръговете в Ада са 9, то ние знаем как да избягаш от там с 6 стъпки, или по-кратко казано – как да намерите клиенти в LinkedIn:
За да работи ефикасно даден дигитален инструмент, трябва да бъде следвана стратегия. В случая с LinkedIn е същото. За да може да дава резултати, платформата трябва да бъде използвана правилно. Ето защо последователността е ключът към привличането на повече клиенти с LinkedIn. Потребителите купуват от хора, които познават, харесват и на които имат доверие, но най-вече от хора, с които са изградили отношения.
Само ако не ползвате оптимално всички функции. Платеният акаунт няма да ви позволи да достигате до повече хора, а ще ви помогне да оптимизира търсенето ви на потенциални клиенти или служители.
Разбира се, големият плюс на платения акаунт е, че ще ви даде достъп до хора, които не са част от вашата мрежа. Но ако LinkedIn не е инструмент, с който работите всекидневно, т.е. не е част от работата ви на набиране на нови професионалисти за екипа ви, или не сте търговец, който търси как да разрасне търговската си мрежа, то тогава безплатната версия на LinkedIn е напълно достатъчна за вас. Отделете си време да проучите всяка една от основните функции на LinkedIn, за да може да отбележите кои елементи ще са най-полезни за кариерните ви цели.
LinkedIn остава най-доброто място за реклама към B2B компании, поради качеството на потенциалните клиенти в мрежата. Това се дължи на аудиторията на LinkedIn, която включва бизнес професионалисти, които търсят професионални връзки, докато във Facebook има повече потребителска аудитория, отколкото бизнес.
LinkedIn предлага две платени опции: реклами и платени профили. LinkedIn рекламите не са толкова ефективни, колкото платените профили. Платени профили (спонсорираното съдържание) е чудесен начин за натрупване на нови и качествени клиенти. Тези реклами са особено полезни, когато изпълнявате онлайн стратегия, която води до конкретно съдържание (landing страници, блог, бюлетини и други) или до страница на събитие.
Всичко опира до желание и режим. За поддържането на добър LinkedIn личен профил (професионалният профил би изискал воденето на съдържание по стратегия) са напълно достатъчни 15 минути на ден при изградени навици. Напълно нормално е ако в началото това ви отнема по повече минути, а дори и часове. Съветваме ви предварително да си подготвите текстово и визуално съдържание. Ако се водите по правилото 3:1:1, описано в Мит 4, подготовката ще ви се стори по-лесна, а управлението на профила ви бързо ще се превърне в част от вашата рутина.
През последните няколко години LinkedIn се разрасна от платформа за търсене на работа до едно от най-добрите места за проследяване развитието на една индустрия и ангажирането с важна информация за случващото се в дадени сфери. В зависимост от вашата индустрия, това може да бъде ключово място за връзка както с потенциални потребители и последователи, така и таланти.
Благодарим на Александър Кръстев за интересните факти и новини около възможностите на LinkedIn. След презентацията си, Алекс отговори на всеки един от въпросите в последвалата дискусия и разговорите с желаещите да зададат своите въпроси тет-а-тет. За да не пропуснете нищо от нас, следете новостите, които публикуваме в социалните мрежи Facebook, LinkedIn и Instagram или се абонирайте за нашия бюлетин на welcome@limacon.bg
Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.