На 25.04. в Limacon ще се проведе обучение на тема “Google AdWords”. Ще го води Ивелина Манова от Accella Digital. В тази статия тя ви запознава накратко с ползите и нуждата от рекламиране чрез Google.
Google Adwords е една от най-използваните и предпочитани рекламни платформи. Често резултатите, които постига, са осезаеми от първите дни на присъствие, което превръща нейното използване в незаменим инструмент за привличане на нови клиенти. Платформата е подходяща за използване от маркетинг специалисти, собственици на бизнес, но има някои специфики, които могат да направят инвестирания ви бюджет много по-ефективен от гледна точка на възвращаемост.
Ако вие планирате рекламни кампании в Google AdWords, ще ви е необходим сайт, бюджет и конкретна дигитална стратегия за използване на платформата.
Преди да започнете може да направите проучване чрез няколко безплатни инструмента за анализ на поведението на вашата таргет аудитория:
Какви са първите стъпки в Google AdWords?
1. Създаване на рекламен акаунт в Adword
Преди да започнете създаването на рекламен акаунт в Google ще са ви нужни 2 неща – профил в Google (Gmail акаунт) и сайт, който искате да рекламирате.
За нови клиенти на платформата поискайте ваучер за реклама от 90 лв. – еднократен бонус на платформата (правила и условия за прилагане). Имайте предвид, че всичко, освен часовата зона и валутата, може да промените по всяко време. И ви съветвам да приложите тестов по-нисък бюджет от предвидения бюджет, за да имате достатъчно време да анализирате ефективността и представянето на вашите кампании.
2. Създаване на Google Analytics акаунт
Ако до момента не разполагате с ваш Google Analytics акаунт, сега е моментът да го направите. Аналитикс е безплатен инструмент на Google, който ви позволява да проследявате поведението на потребителите на вашия сайт. За да разполагате с достатъчно данни за анализ на рекламните ви кампании в Google AdWords, най-добра практика е да свържете акаунтите.
AdWords ви подава информация до момента на клик, докато Analytics ще ви даде данни какво правят потребителите на сайта ви и дали постигат целите на рекламната ви кампания.
В случай, че разполагате с тези два акаунта и желаете да надградите познанията ви и ефективността на вашите кампании, може да се включите в практическия тренинг на тема “Първи стъпки с Google AdWords”.
Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.