Не знаехте, че маркетингът има скорости, нали? Спокойно. И ние го научихме едва на 30.01 по време на първото издание на Marketing Hype Vol. 1: Дигитален маркетинг на 7-ма скорост през 2019.
Специален гост беше не кой да е, а Георги Малчев, управляващ съдружник в маркетинг и дигитална агенция Xplora. Избрахме го и сме много щастливи, че той се отзова на поканата ни, поради ред причини.
… защото е Човекът Digital
… защото притежава впечатляващ бизнес и маркетинг опит
… защото макар агенцията му да съществува само от 3 години, се нарежда на 5-то място в класацията на Капитал на дигиталните агенции и то с оборота от втората си година
… защото Xplora e на 5-то място за 2018 сред агенциите в България по управлявани бюджети в Google екосистемата
И не на последно място, защото се кефим на това, което той и екипът му правят. И, ако съдим по това колко скорострелно идваха регистрациите за първото издание на Marketing Hype, Георги Малчев определено е сред най-ярко греещите звезди на българския маркетинг небосклон (само за първия 1 час се записаха над 80 човека и много бързо се наложи да спрем регистрационната форма).
Георги Малчев изнесе почти 1-часова презентация пред маркетинг майните в Пловдив. Предавахме срещата на живо на facebook страницата на Limacon Event Center, така че можете да си я припомните по всяко време.
А сега, нека натиснем педала на газта и заедно вдигнем от 1-ва до 7-ма дигитална скорост.
Искате ли да присъствате в дигиталното пространство, трябва да започнете да споделяте собствената си история. Да събирате данни от разказването ú и нещо много важно – да определите измерителите и важните за вас показатели.
Ценно е не просто да трупате данни, но да правите собствени case-study-та. Да ги разнищвате из основи и да откривате какво вършите добре и какво не. Едва тогава можете да си отговорите на въпроси от типа: Избрал ли съм подходящата аудитория за това съдържание? Достатъчно добро ли е то спрямо натрупания ми опит, заобикалящата среда и конкуренцията? Какво ми липсва?
Което означава да правите връзки не само с хората, но и с останалите ви канали за комуникация и „заинтересовани страни“. Дигиталният маркетинг трябва да се вписва в цялостната маркетинг стратегия на една фирма. На 3-та скорост вече трябва да сте усетили кое работи по-добре за вас и кои канали са най-полезни. Като маркетолози сте спечели доверие, хората ви слушат, въвличат ви в идеите си още от самото начало, „борят” се да сте част от техния екип или от следващ им проект. Успеете ли, тогава вдигате…
Преминали сте през процеса на тестване, проба-грешка и предположения. Хората вярват, че имате правилна преценка. Знаете как да поставяте смислени и постижими цели в дигиталния маркетинг. Знаете как да ги постигате, да ги консолидирате и надграждате. На 4-та скорост вече сте сигурни кое, как и при какви условия работи. И очаквате реални и обективни резултати.
Ако искате да преминете от 4-та на 5-та скорост обаче, трябва да спрете полуавтоматика и да преминете на изцяло ръчно управление. Струва си, ако сте сигурни, че говорите на хора, че това са точно вашите хора и сте валидирали тяхното user journey. Иначе има сериозна опасност да започнете да плащате за „гледания“ или кликове от ботове, от пишещи ЕСЕ и т.н.
Важно е да отчитате, че хората са хора. Те просто се намират в различен контекст и е супер важно да ги познавате, да осмислите поведението им онлайн и офлайн по отношение на вашия бизнес модел. Каква е разликата между двете? Има ли съществени отклонения? Наясно ли сме с тях? Това, че аудиторията взаимодейства с нас в дигиталния свят, означава ли, че хората правят планирани покупки офлайн? Обвързваме ли тези два канала и как можем да го направим по-добре? Много добър пример са продажбите на бързооборотни стоки тип вафли, бири и други подобни ????
Търсим отговор на следните въпроси: Как можем да скалираме? Как можем да „превъртим“ интернет за нашите таргет потребители? Можем ли да наградим бързо и при контролиран риск да стъпим на нови пазари? Преминали сме през предните стъпки и сме готови, но трябва да отчитаме спецификите. Често се оказва, че на нови пазари, за нови продукти или услуги механиките са идентични, но с някои специфики – хората пазаруват по различен начин, харесват друг тип съдържание, предпочитат друг продукт и т.н.
Тук, на 6-та скорост, вече трябва да сте наясно до кого и колко често искате да достигате и по какъв начин. Мислете за истинските хора. Мислете не само как и защо попадат на вашия сайт, а какво правят там и какво би им било интересно. И какво, не. Те ще дадат сигналите дали скалирането е успешно.
Натиснете ли педала до дупка, стигнете ли до 7-ма скорост, то искате на определени публики да дадете някаква стойност. Това означава постоянно да търсите нови и нови възможности да давате още и още на вашите аудитории. Важно е да отговаряте на конкретни и важни за тях въпроси, защото хората все повече свикват да откриват отговори в дигиталната среда. И ги търсят все по-конкретно, по-бързо, по-„кредибилно”.
Важни са не броят user-и, които достигате, а хората, които реално стоят зад тези профили. Важно е тяхното поведение, за да можете да тествате и надграждате нови начини за даване на стойност. Най-голямото предизвикателство е да сте в крак с нуждите и поведението на вашите таргет потребители – защото те се развиват, променят своето дигитално поведение, променят се платформите. От Facebook казаха, че един от топ трендовете за 2019 г. ще бъде „хоризонталното“ поведение на потребителите в социалните мрежи.
Колко ли още промени ни предстоят, при които единственият ни шанс да сме успешни от бизнес гледна точка е да търсим и намираме ценното за нас поведение на потребителите? И постоянно да тестваме и да преминаваме през механично, полуавтоматично до автоматично превключване на скоростите. За да имаме време за следващата възможност в маркетинга в дигитална среда.
Габриела Стайкова, съ-собственик на крафт пивоварна Ромбус представи черно на бяло как тя и екипът ú са вдигнали от 1-ва до 7-ма скорост само за 2 години. И са достигнали висини!
35% от посещенията на сайта им са от хора, които се връщат там
79% е най-високият open rate на мейлинг кампаниите им
800-1000 четения на статиите си
Всичко това и още много успехи без никакъв вложен бюджет за реклама!
Беше изключително интересно първо издание на Marketing Hype. Благодарим на Георги и Габи, че ни гостуваха и отговориха на всички въпроси от публиката. Вратите на Limacon Event Center са винаги отворени за тях. Благодарим също на Пивоварна Ромбус и Rice Up, че се погрижиха гостите ни да не останат гладни или жадни.
А междувременно вие се пригответе за…
Следващата среща на маркетинг майните. Тя ще е в средата на февруари, но за да не я изпуснете следете нашия сайт. Скоро ще съобщим датата и госта ни. Последвайте ни и в социалните мрежи: Facebook, LinkedIn и Instagram или се абонирайте за нашия имейл бюлетин на welcome@limacon.bg, за да не пропускате абсолютно нищо от нас.
Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.