Limacon 2020: Година за размисъл, преоткриване и много гордост

limacon-2020-razmisyl-preotkrivane-gordost

Случи се – тази трудна, турбулентна и изключително непредвидима година вече е към края си и е време да погледнем през рамо, за да направим оценка на събитията, с които тя беше изпълнена. Почти удвоихме екипа си, успяхме да помогнем на компании от България и чужбина в изграждането на маркетинг и търговски стратегии и с много тъга се наложи да се разделим с нашия евент център (поне физически). Но като че ли, въпреки всички ограничения, резки движения и многобройни предизвикателства, 2020 се оказва знакова година за Limacon.

Най-вече, защото винаги сме вярвали в суперсилите на нашите лимаконци, а основен фактор, който ни позволи да навигираме успешно в ширещата се буря през последните 12 месеца, бяха именно те. През януари, завладени от смели мечти, решихме, че ще увеличим броя им и разраснахме екипа си от 12 на 21 души. Въпреки всички последвали изненади, ги запазихме до един и заедно създадохме нови услуги, за да помогнем на редица компании също да останат релевантни на пазара.

Друг основен момент, който ни позволи да останем на гребена на вълната, беше ценното ни партньорство с HubSpot. То се зароди през 2018 година и съвсем скоро ще се развие на едно още по-изключително ниво. Благодарение на знанията, които получихме през последните 2 години, успяхме да вземем най-добрите решения за своите клиенти и да бъдем рамо до рамо с всеки от тях в преодоляването на препятствията по пътя им. Вляхме се с техните маркетинг и търговски отдели, за да разгледаме отблизо всеки техен проблем и да им предоставим изцяло нови решения (дори за нас), които да постигнат желаните резултати.

Постигнахме пълен синхрон между B2B маркетинг и търговски активности в ADD Bulgaria и Stabil Engineering

И все пак, равностойно с цялостното ни преоткриване и преосмисляне на всяка една наша услуга, останахме верни на себе си и за пореден път видяхме, че основна сила е работата ни с B2B и инженерингови компании. Това пролича най-ярко при двама от нашите клиенти, за които постигнахме пълно изравняване на marketing и sales усилия.

Стабил Инженеринг е лидер в индустриалния инженеринг и официален представител на световно доказани имена в сферата на системите за продуктова идентификация, инспекция и етикетиране. Компанията предоставя възможност на българските производители да работят с високотехнологично оборудване докато получават отлични инженерингови и сервизни услуги.

За да постигнем резултатите, които Стабил Инженеринг желаеше, нашите marketing & sales специалисти изградиха стратегия, която включва множество кампании, насочени към няколко отделни индустрии и обхващаща редица канали. За всеки канал създадохме огромно количество съдържание (брошури, статии, имейл кампании, съдържание в социалните мрежи и др.), което търговския екип използваше активно, за да се свързва с предварително таргетиран списък от потенциални клиенти чрез LinkedIn, one-on-one търговски мейли и директни обаждания.

ADD Bulgaria – производител на системи за дистанционно управление, мониторинг и измерване на потребление на енергия и ресурси – се отправя към целеви пазари извън България, където директните търговски обаждания са неподходящ подход. За сметка на това, LinkedIn е каналът, чрез който можем да намерим най-добрите потенциални клиенти. Използвайки account-based подход, комбиниран с редица дигитални инструменти, нашият отдел продажби успя да генерира интерес в селектираните контакти – отново чрез богата гама от брошури, презентации, статии и видеа, които създадохме в тясно партньорство с екипа на ADD.

B2C светът не ни чужд

Напротив, той ни дава шанс да развихрим на още по-голяма степен своите таланти и креативност. В Limacon съчетаваме множество лични, професионални и маркетингови светове и управляваме успешно както кампании за нашите инженерингови клиенти, така и на бизнеси, опериращи в e-commerce сектора. Един от големите онлайн магазини, за когото се грижим отдадено е Impacto – онлайн търговец на компютърна техника на страхотни цени. Толкова отдадено, че с комбинация от маркетинг знания, рекламна креативност, и много advertising талант постигнахме невероятния 25 ROAS в кампанията за черен петък.

През 2020 година разбрахме, че обожаваме и света на бързооборотните стоки, особено ако брандовете им са сладки, вкусни и ни изпълват с енергия за работа. Да, говорим за любимите ни Serenata и Violanta.

Приключението ни със Serenata – вафлите за всички мечтатели и откриватели, продължи с пълна пара и през изминалите 12 месеца. Serenata ни предизвиква да прескочим ограниченията си, да покажем твореца и мечтателя в себе си и да обединим двата свята – онзи отвън и този, който е в самите нас. Ето защо визиите в социалните мрежи са цветни, свежи, красиви и обединяват най-доброто от двете измерения, пресъздавайки света така, както само един млад човек може да го мечтае. Чрез комбинация от интересно и ангажиращо съдържание, видеа, рекламна визия и игри със страхотни подаръци, Serenata достига до 500 000 души в България всеки месец.

Ако по някаква причина нямаме вафла Serenata под ръка, бисквитките Violanta са нашият #ХрупкавПлан, подходящ за закуска, почерпка или скромно угощение на път за работа. Онлайн комуникацията на се стреми да „раздроби“ ежедневието на всяка жена на трохички и да представи апетитните бисквитки като хрупкаво вдъхновение в контекста на всеки отделен миг в нейния ден. Комбинирайки свежи и интересни визии, както и ангажиращи игри със страхотни подаръци, Violanta достига до близо 400 000 души в българското онлайн пространство.


Case study: Вкусните истории на Serenata и Violanta


Игрите са работещ маркетинг инструмент за множество сектори и са любима активност на компаниите, защото им позволява да достигнат до повече хора, като едновременно с това се асоциират с положителна емоция. Такъв е случаят и с друг наш скъп клиент – Mall Markovo Tepe, чийто бранд продължихме да налагаме и по време на тази трудна за търговските центрове година, в чиито активни месеци Mall Markovo Tepe се радваше на изключително успешни физически събития.

В първите дни на месец март, успяхме да засилим ангажираността на бранда с емоционално видео за 8-ми март. С него отпразнувахме Международния ден на жената и показахме красотата, присъща само на отношенията между майка и дъщеря. Емоцията да си жена достигна до над 200 000 души в Пловдив и събра над 53 000 уникални гледания.

Вътрешните аудитории също се нуждаят от ангажираща комуникация

Все повече бизнеси осъзнават, че трябва да поддържат служителите си мотивирани, ангажирани и удовлетворение, за да осигурят тяхната максимална продуктивност. Ето защо успешното водене на вътрешната комуникация в една организация е не по-малко важна от тази, която се осъществява извън нея. Макар и да затворихме физически пространството си за събития, в Limacon продължихме работата си с най-добрите лектори в България, а големите компании не спряха да търсят нашите events услуги и да ни гласуват организацията на техните събития, тиймбилдинги, стратегически срещи, тренинги и обучения.

Стабил Груп е един от онези наши клиенти, с които работим вече 5 години. Всяка година, холдингът ни се доверява в организацията на вътрешнофирмени и имиджови събития. Ние, от своя страна, обичаме да ги даваме за пример най-вече за начина, по който управляват вътрешната си комуникация и изграждат своя бранд като работодател.

През 2020 година имахме удоволствието да организираме за пръв път мениджърска среща, която обедини всички ръководители от компаниите в холдинга. Извън традиционното общо събрание, на което всяка от тях показа постиженията си и заплануваните цели, тази година мениджърите присъстваха и на едночасови фасилитирани срещи с Михаил Стефанов – консултант и обучител по стратегически, публични и междуличностни комуникации с над 13-годишен опит, който им помогна да надградят своите умения по презентиране и стратегическо планиране.

Стабил Груп обича да се грижи за празничния дух на своите служители и техните семейства – при това всяка година, независимо колко трудна е тя. Тъй като беше невъзможно да направим ежегодното коледно парти, се впуснахме в приключението „Супер Снежко и Коледния дух“ – първият онлайн куклен театър за децата и семействата в Stabil Group, който бе осъществен с невероятната подкрепа на Куклен театър Пловдив и чрез live stream „влезе“ в десетки стабилски домове. И за да е истински празник, всяко дете получи специален коледен подарък, създаден с много любов.

Светът ни изправя пред трудности: някои по-големи, а други – по-малки. Всеки от нас се справя различно с тях, но като че ли всичко става по-лесно, когато има с кого да посрещнеш поредното изпитание. Горди и щастливи сме, че през последните месеци успяхме да съхраним лимаконския дух, да оставим екипа непокътнат и заедно да се справим не само със собствените си предизвикателства, но и с тези на нашите партньори и клиенти. Вярваме, че преосмисляйки своите стремежи, цели и взаимоотношения, се отправяме на един по-добър, по-съзнателен и по-зрял път през новата 2021 година.

Екипът на Limacon ви пожелава да споделите най-искрено топлината на празниците с любимите си хора и да не губите увереността, че можете да се справите с всичко, което новата година ви предостави. Весели празници!

Предишна новина Следваща новина
ОБРАТНО

Абонирай се

Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.