Майко Мила е сред онези проекти, които набират скорост с чудовищна бързина и същевременно печелят доверието на огромна маса от хора. Разраства се, бива споделян и харесван сайт, а в същото време е нишов проект, насочен към точно определен сегмент.
Как се постига подобен успех? Какво е нужно? Как се поддържа този висок стандарт? Колко енергия и труд се изискват, за да набереш подобна инерция и да не я изпуснеш от юздите?
На тези и други въпроси отговорихме вечерта на 10.05.2018 г., когато в Limacon Event Center гостуваха неповторимите Елисавета Белобрадова (известна в онлайн пространството като Letiashtata Kozzila Erato) и Красимира Хаджииванова. Срещата с тях отразявахме на живо във facebook страницата на Limacon Event Center и е достъпна за гледане във всеки един момент. Ще са радваме, ако оставите коментар със своето мнение, както и да споделите видеото.
Елисавета и Красимира са изключително колоритни личности. Говорят с хъс, влагат страст и емоция във всичко, което вършат. Те са майки, те работят, те са мениджъри, феминистки, работохолички и пълноценни жени. Изпълняват всички тези роли 24/7, безспир и (сякаш) неуморно.
И двете станаха Жени на годината за 2017 година в категория „Интернет” на списание „Грация“. С проекта си Оле Мале спечелиха сърцата на безброй българи, както и проекта „Промяната“, най-значимия конкурс за социално предприемачество в страната. Повече за двете гостенки на Limacon Event Center може да научите в описанието на събитието: Influencer Marketing: Елисавета и Красимира в дигиталния свят.
Какво сочат цифрите за Майко Мила?
Проектът е на 2 години. За този кратък период резултатите, които отбелязва, граничат с невъзможното и са утопична мечта за всеки маркетолог. Това означава:
Къде се крие разковничето на успеха?
В комплекса от фактори, всеки от които допринася за успеха на цялото начинание.
Когато Майко Мила стартира, е първата платформа в България, която е насочена към майчинството, но от гледна точка на майките.
В Майко Мила се публикуват материали, които се пишат в уникален стил – ироничен, злободневен, забавен, разтоварващ и 100% откровен. Майко Мила успява да разчупи стереотипите и да изгради нови тенденции в създаването на онлайн съдържание. Сайтът е структуриран по нов и иновативен начин, управлението на facebook страницата им е уникално. Същевременно се работи, като се спазват няколко правила, които хипотетично ограничават популярността на сайта, но на практика спомагат за изграждането на повече доверие в платформата.
Какви са тези правила?
В Майко Мила не се допуска публикуването на чужди текстове, нито качването на рекламни материали, включително ПР съобщения и пресрелийзи. Допускат се преводни текстове.
В нито една от кампаниите им не се използва чужд криейтив. Елисавета и Красимира лично се ангажират с криейтива на всяка кампания, която се популяризира чрез техния сайт. При тях няма място за своеволия, а само за работа, работа и пак работа.
Още в зората на Майко Мила двете дами взимат още едно съдбоносно решение, което бележи техния път за развитие: да не показват и да не намесват своите деца по никакъв начин с начинанията на Майко Мила и Оле Мале. Не качват техни снимки и дори не споменават имената им. Единственото, което се знае в тази насока, е, че Елисавета има три деца, а Красимира – едно. Получавали са предложения от рекламодатели за скъпи кампании, в които да участват със семействата си, но на всички тях е отказвано с твърда ръка.
Събитие в Limacon Event Center за инфлуенсъри и блогъри. Бяха разказа разказани доста истории от инфлуенсърския живот.
Как Letiashtata Kozzila Erato се превърна в онлайн Influencer?
Елисавета Белобрадова, известна в онлайн пространството като Letiashtata Kozzila Erato, има над 12 хил. последователи във facebook, а публикациите ú винаги получават голяма обратна връзка.
Разбира се, това не се постига за ден или два, а се гради с години. За всички онези, които желаят да се превърнат в онлайн Influencer-и, Елисавета сподели няколко основни правила, към които се придържа при създаването на съдържание на публичния си профил.
Пише много, пише често, пише дълги и обширни постове.
Винаги се вслушва в коментарите и в това, което ú казват хората, защото тяхната критика може да е конструктивна и да ú помогне да израсне. Понякога конструктивната критика дори да се превръща в безплатен професионален съвет. Елисавета не се взима твърде на сериозно. Пише с доза хумор. Използва социалните мрежи като мощен канал за комуникация.
С хейта Letiashtata Kozzila Erato се справя, като му дава платформата да се изявява, но не го удостоява със своето внимание. Елисавета Белобрадова вярва в откритата комуникация. Не трие по-груб, негативен, обиден и дори агресивен коментар. Просто го оставя да съществува някъде в нюз фийда и да потъне в забвение.
По нейните думи, хора, които хейтят, в един момент се „успокояват“, защото виждат, че могат да изказват мнението си открито, без бариери или ограничения. Накрая същите тези хора спират да бъдат агресивни в онлайн пространството.
Самата Елисавета изключително рядко използва личния си профил, за да споделя каквото и да било, свързано с Майко Мила или Оле Мале. Прави го веднъж на 3 месеца или още по-рядко. Според нея е важно да знаеш защо един човек се е свързал с теб по определен канал и да му предлагаш това съдържание, каквото очаква да намери там.
Лично правило, към което Елисавета Белобрадова се придържа в профила на Letiashtata Kozzila Erato, е, когато пише своите постове, никога да не обсъжда личностните характеристики на хората или техния външен вид. Не се интересува от личния живот на никого и не навлиза в лични разговори.
Къде е пловдивската жилка в Майко Мила?
Знаете ли, че логото на Майко Мила всъщност е изработено от пловдивски дизайнери. Още в самото начало от създаването на Майко Мила Елисавета и Красимира обявяват конкурс за лого, в който се включват над 300 дизайнера. Макар сред тях да е имало много добри предложения, двете Мами избират своето „скейтърско“ (както сами го описват) лого, защото веднага го усещат като свое. То е изработено от двама креативни младежи, които продавали дизайнерски тениски в Капана, когато Елисавета случайно ги срещнала.
Оле Мале! Как мога да помогна и аз?
Оле Мале е социалният проект, който също е създаден от Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова.
Неговата цел е да помага на жени, които отглеждат деца с увреждания, да работят и да изкарват реални пари. Сайтът се явява платформа, през която всяка такава майка може да се регистрира и да публикува свои неща, които желае да продава.
Оле Мале набира много сериозен успех, като причина за това е и популяризацията му през Майко Мила. Издържа се чрез дарения и чрез 15% удръжки от всяка продажба. Сумата се използва, за да се заплащат разходите за администрация, маркетинг, счетоводство и др.
За 2017 година през платформата са спечелени над 100 хил. лв. Те са разпределени на майките, които отглеждат деца с увреждания, съобразно личните им продажби през сайта. Някои от тези жени споделят, че за тях „това са най-високите суми, които са изкарвали“ и дори „първите пари, които са спечелили до сега“.
Наскоро Оле Мале спечели Промяната, най-значимия конкурс за социално предприемачество в страната. Всеки може да подкрепи каузата, като закупи продукт от сайта.
Какви са предизвикателствата пред Майко Мила?
Елисавета и Красимира споделят, че те двете се занимават с „всичко по проекта и това е грешка“. Желанието им е да намерят малко повече свободно време, през което да изградят план за стратегическото развитие на своя бизнес за следващите две години.
Искат да започнат издаването на нови рубрики, може да организират собствени събития и дори фестивали. За целта обаче, първо, трябва да намерят подходящите хора, които да се присъединят към екипа им.
Ние, от Limacon Event Center, желаем успех на Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова във всяко тяхно начинание. Благодарим им, че гостуваха при нас и заредиха пространството ни с неповторимата си енергия.
За да не изпуснете нито едно интересно събитие, което се провежда при нас, следете редовно нашия сайт, абонирайте се за e-mail бюлетина ни и ни последвайте в социалните мрежи: Facebook, Instagram, LinkedIn.
Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.