Иван Бондоков пред Капитал: Тенденцията успешните бизнеси да се крият приключи

Съ-основателят на Limacon Иван Бондоков

Съ-основателят на Limacon Иван Бондоков даде обширно интервю за специалното издание на "Капитал" Events Kit.

В него той говори за тенденциите в ивент индустрията в любимия ни град. Ето и част от интервюто:

Можете ли да обобщите тенденциите в събитийния сектор в Пловдив за последната година и какви са очакванията за идната?

- Събитията в Пловдив в последните две години се развиха много като формати и разнообразие. Наблюдаваме, че освен стандартната фестивална култура с панаирите и изложенията за работилници като "Капана фест" започнаха да се организират по-сериозни конференции, обучения и паралелни изложения, които имат за цел не само да представят бизнесите и техните продукти, но и да търсят работна ръка. Много бизнеси започнаха да инвестират в събития, които им вдигат т.нар. работодателски бранд и се опитват да привлекат нови служители. Ние работим най-вече в сферите развитие на професионални и меки умения като емоционална интелигентност или комуникация, създаване на събития и формати, които повишават уменията на служителите. Същевременно работим с някои от големите компании по темата работодателско брандиране и привличане на хора. Нашата практика е да организираме еднодневни форуми на конкретна компания. Това е по-успешен модел, защото може да насочи усилията или към привличането на нови клиенти, или към представяне на продукти на дистрибуторите.

Увеличеният интерес за организиране на събития отразява ли се и на бюджетите, които компаниите инвестират в тях?

- Ако направим съотношение с бюджета, който една производствена компания трябва да отдели на година, за да участва в изложения - имайте предвид, че много от живите компании в Пловдив, които са от средни нагоре, участват в поне две изложения на година, едно българско и едно чуждо. Като сумата, която дават за участие на чуждото, е три пъти по-голяма. Пресен пример е клиент, който в Италия е дал между 15 и 20 хил. евро за изработка на щанд, командировъчни, материали. В България същото струва около 15 хил. лева. Ако организираш собствено събитие в рамките на ден-два, можеш да свалиш много това число. Имахме клиент, който миналата година направи ден на отворените врати на територията на производственото си предприятие близо до Пловдив, неговият бюджет беше някъде около 10 хил. лв., като заради наличието на собствено пространство той успя да привлече партньорски компании, които също представиха собствените си продукти. Така те споделиха разходите и това ги намали.

Това важи за компаниите, които са свикнали да отделят от бюджета си някакви пари. Има такива, които започват лека-полека да се отварят в тази посока. Мисля, че това ще продължи и бумът ще бъде следващата и по-следващата година. Компаниите виждат смисъла от това да инвестират в публичност, брандиране, търсят малко повече известност. Тенденцията бизнесите, които работят и печелят, да се крият от публичния свят, защото това им е останало от времето, в което успешните бизнеси бяха "поглъщани", приключи. Компаниите искат да се представят по-добре публично. Това става и защото мениджмънта се обновява със свежи лица. Днес служителят иска да се идентифицира с "яка" компания, дори тя да произвежда гайки.

Прочети цялото интервю

Предишна новина Следваща новина
ОБРАТНО

Абонирай се

Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.