Facebook Shops: Новото предимство за всеки търговец

Статия - Facebook Shops: Новото предимство за всеки търговец

COVID-19 оказа влияние на всеки един бизнес бранш по света. Пандемията принуди редица бизнеси да затворят, а други трябваше драстично да намалят контактите със своите клиенти, понасяйки икономически загуби. В същото време Facebook остана основен комуникационен канал за онези потребители, които държат да бъдат винаги информирани за своите любими ресторанти, заведения и магазини. Ето защо гигантът направи поредната феноменална стъпка в света на електронната търговия и анонсира Shops – нова функция, която улеснява всеки търговец в търсенето и контакта с клиенти по време на сегашните социални и икономически ограничения.

Facebook Shops позволява на всеки потребител да разглежда и купува продукти и услуги директно през Facebook страницата или Instagram профила на даден бизнес. Да, и двете социални мрежи вече поддържаха известен брой е-commerce функционалност (напр. Marketplace и възможността за реклама), но Facebook Shops дава шанс на всеки да изгради пълноценен и успешен онлайн магазин, използвайки социалната мрежа като своя платформа.

Ето 10-те неща, които разбрахме за Facebook Shops:

  • Всеки потребител може да купува без да напуска Facebook или Instagram
  • Създаването на Facebook магазин е безплатно, а добавянето на пълния каталог от продукти става само с няколко клика
  • Основни партньори са Shopify, BigCommerce, Woo, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube и Feedonomics, което означава по-лесна и по-безпроблемна интеграция между тях и Facebook Shops
  • Освен във Facebook и Instagram, закупуването на продукти е възможно и през WhatsApp и Messenger. Това ще доведе до по-малък процент оставени колички, по-голям conversion rate и повече осъществени сделки.
  • Facebook ще улесни напълно завършването на поръчка, като автоматично ще попълва данните на потребителя и неговата карта за разплащане. Тази функционалност е налична след първата осъществена поръчка на потребител през платформата, когато Facebook запаметява въведените данни. Това отново редуцира процента на отпадане и подпомага реализирането на максимален брой продажби.
  • Facebook използва и функциите си за добавена реалност! Ако клиентът иска да закупи слънчеви очила или грим, той ще може да пусне камерата си и чрез AR да види дали артикулът ще му отива.
  • За по-малко от ден повече от 1 милион собственици на бизнес са се регистрирали за Facebook Shops.
  • Facebook гарантира по-добър user experience, напълно ополозтоворен онлайн трафик и по-голям conversion rate, което ще доведе до повече осъществени продажби.
  • Facebook ще взима малък процент от всяка осъществена транзакзия.
  • Очаква се цената за всеки ad placement (рекламно място) да се покачи поради увеличения фокус върху e-commerce
  • Съвсем скоро търговските ще притежават опцията за Shoppable Live Stream, който ще напомня на телешоп, а потребителят ще може в реално време да закупи рекламираните продукти.

Марк Зукърбърг споделя, че стъпката, която предприема компанията има за цел да подпомогне малкия и среден бизнес, който понесе най-голям удар от световната криза. Според него ще прекарваме все повече своето време онлайн, но ще се стремим да го използваме значително по-ефективно.


 

Предишна новина Следваща новина
ОБРАТНО

Абонирай се

Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.