Limacon Marketing изпраща Катрин Моллова и Ивелин Банчев, но Limacon Event Center ще е винаги отворен за тях!
Катрин и Ивелин бяха наши стажанти за 4 прекрасни месеца. И двамата са студенти по „Маркетинг“, IV курс в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ и дойдоха при нас в средата на м. декември 2017 г. Работеха рамо до рамо с екипа ни и се подкрепяхме взаимно.
Участваха дейно в проектите на Limacon Marketing – нашето второ лице, което предлага услугите на външен маркетингов отдел. Клиентите ни са търговски фирми и производствени компании от В2В сектора. Слоганът на Limacon Marketing е Outsource&Grow, защото вярваме, че именно това е правилният избор за маркетиране на тези компании. На цената на един служител, който биха назначили за постоянно при себе си, те на практика се възползват от услугите на всички наши специалисти в различни сфери на маркетинга. Получават цялостно обслужване по маркетинговата им дейност и верен партньор в наше лице. Ако желаете да научите повече за услугите ни, свържете се с нас.
След като Катрин и Ивелин се присъединиха към екипа ни, те не просто имаха достъп до всяко събитие, което се провежда в Limacon Event Center, но също така се потопиха в необятните дерби на B2B маркетинга. Запознахме стажантите ни с дейността на нашите индустриални клиенти. Показахме им стъпките, през които се минава за организацията на едно събитие. Имаха възможност да зададат своите въпроси и да работят с всеки човек от нашия екип, както с Валентина Куцева и Иван Бондоков, основателите на Limacon Marketing и Limacon Event Center, но също така с нашия офис мениджър, web администратор, графичен дизайнер, специалист социални мрежи и копирайтър.
За времето, което прекараха с нас, Катрин и Ивелин се доказаха като мотивирани и отдадени млади хора, които постоянно търсят нови знания. Вярваме, че ще жънат много успехи в бъдеще и им предстои вълнуващ професионален път.
Изпратихме ги подобаващо на 12.04.2018 г. с техния „финален тест“, организиране на собствено събитие. Стажантите ни сами (и все пак с малко помощ от нас) организираха и рекламираха следния Безплатен семинар: Лимакон споделя как го прави, ежедневието на В2В маркетолога.
Към края на стажа им зададохме няколко въпроса, чрез които да разберем какво е тяхното мнение за последните 4 месеца. Ето какво ни отговориха…
Здравей, Катрин. Здравей, Ивелин. Кажете най-напред как попаднахте на стаж в Limacon?
К.М.: Попаднах на стажа в Limacon наистина случайно. Две лета прекарах на бригада в САЩ, но през четвърти курс реших, че е крайно време да придобия практически знания в маркетинга. Прегледах различни обяви в сайта на МОН, като една от тях беше тази на Limacon. Да си призная, не бях чувала нито за Event Center-а, нито за Limacon Marketing, но усещах, че това е мястото, където искам да започна стаж. По време на интервюто разбрах за дейността и на двете фирми. Любопитството ми се разпали още повече и чувствах че е време да се „гмурна“ в реалната работна среда на маркетолога.
Аз не просто избрах стаж точно в Limacon. Limacon беше единственото място, където вярвах, че ще придобия желаните знания.
И.Б.: Аз също ходих два пъти на бригада в САЩ, но бях решил да се развивам в България. Исках да добия релевантни практически познания от сферата, която изучавам и в която искам да се развивам – маркетинга. За целта трябваше да започна стажантска програма в организация, занимаваща се с маркетингова дейност. Отворих платформата на МОН за студентски практики и видях, че има около 40 обяви, свързани с маркетинг. Филтрирах ги до 2 – тази на Limacon и на една маркетингова агенция. Избрах Limacon, защото тяхната обява беше уникална. Изключително подробна и добре написана, до най-малкия детайл. Веднага грабна вниманието ми и запали интереса в мен. Проучих организацията, добих представа за дейността ѝ и кандидатствах.
Какво най-много ти хареса по време на стажа при нас?
К.М.: Започнах стажа в Limacon с надеждата да придобия някакви практически знания, било то и основни. Ето защо първото нещо, което ме изненада положително, беше, че за менторите ми стажът беше изключително важен. Те вярваха, че през този период на стажантите трябва да им се възлагат разнообразни задачи, а не просто да се ангажират със скучни и монотонни дейности. Това е и нещото, което ми хареса най-много, възможността периодично да се докосвам до различни области от дейността на компанията.
Понякога, когато гледаш резултата от нечия работа, не осъзнаваш колко усилия са вложени „продуктът“ да е точно такъв какъвто е, без каквито и да било компромиси по отношение на качеството. Участието в различни „части“ от разнообразни дейности ми помогна не просто да натрупам реални практически знания, а да видя „целия пъзел“ много по-ясно и с разбиране защо нещата се случват точно по определен начин.
И.Б.: По време на стажа си в Limacon придобих доста практически и теоретични познания от сферата на маркетинга, но също така развих своите меки умения. Израснах цялостно. Научих се да не се страхувам от непознатото, а да го посрещам с отворени обятия. Научих се да не избягвам комуникацията с други хора, защото от тях мога да науча много. Разбрах, че няма невъзможни неща и че никога не бива да се отказвам.
Хората в Limacon са другото нещо, което допринесе за уникалното ми преживяване по време на стажа. Още от първия ден бях посрещнат като неразделна част от екипа. Две са обаче имената, които изпъкват, тези на Иван и Валентина. Не защото са основателите на Limacon, а защото са успели да превърнат това място в малко общество. Те са абсолютни лидери. Винаги са на фронтовата линия, подкрепят те и те водят напред към победата.
Кое беше най-голямото ти предизвикателство по време на стажа в Limacon?
К.М.: Имаше неща, с които ми беше трудно да се справя, но истината е, че не мога да ги определя като предизвикателства. И не защото бяха лесни, а защото в такива моменти винаги е имало кой да ми помогне. Нещо, което зависеше изцяло от мен и което приех като лично предизвикателство, беше да се чувствам комфортно сред непознати и да съм толкова комуникативна, колкото реално желаех да бъда. Нескромно мога да кажа, че определено имам напредък в тази насока. Все пак на семинарите и обученията, които се провеждат в Limacon, имах огромно поле за изява. Разбира се, има още какво да усъвършенствам в тази област, но вече имам стабилна основа, която да надграждам.
И.Б.: Най-голямото ми предизвикателство по време на стажа беше да успея да се пречупя и да комуникирам с клиенти на живо или по телефона. Тъй като съм срамежлив и се притеснявах как ще реагира респондентът, ми беше трудно да завържа разговор. Вече усещам подобрение, въпреки че има върху какво още да работя. Няма как да науча тайните на комуникацията и търговията в 4-месечен стаж, но със сигурност вече съм по-смел и нахъсан. Възможността да участвам в различни семинари и обучения, свързани с комуникация, продажби и личностно развитие, наистина ми помогнаха. Подкрепата на целия екип на Limacon също беше много ценна.
С коя задача според теб си се справил/а най-добре?
К.М.: Мисля, че най-добре се справях със задачи, свързани с изработка на база данни.
Например, преди едно от обученията, които проведохме за видеообработка, беше необходимо да изготвя таблица с данни. Търсех контакти на хора, които изработват handmade изделия, и на които в последствие промотирахме събитието.
И.Б.: Смятам, че с всички задачи, силно обвързани с компютърна дейност, се справих най-добре. Като пример мога да кажа, че работата с видео и снимкови редактори ми доставяше най-голямо удоволствие и съответно там резултатът беше най-добър. Освен това, мисля, че се справих добре като техническо лице на някои от събитията, в които участвах.
Стажът в Limacon оправда ли твоите очаквания? Случи ли се нещо, което не си очаквал/а?
К.М.: Не просто оправда очакванията ми, а и ги задмина многократно. Не очаквах, че ще имам възможност да посещавам толкова разнообразни обучения и семинари. Аз не просто трупах опит в реална работна среда, но и научавах за всякакви тенденции, възможности и решения от специалисти в различни браншове. Имах възможност да се запозная с различни хора, които споделят помежду си много мотивация и желание за самоусъвършенстване.
Положително ме изненада и отношението на целия екип, тъй като той реално ни приемаше като колеги, а не просто като стажанти на половин работен ден.
И.Б.: Limacon тотално преобърна представата ми за стаж. Освен че добих практически знания, имах възможност да натрупам социален капитал, да се запозная с много нови хора, да участвам в най-различни и интересни събития и семинари. От последните придобих много теоретични познания и развих моите меки умения. Бях част от решаването на реални казуси вътре в самата организация, участвах в срещите на екипа, както и в срещи с клиентите. Имах възможност да организирам събития и да помагам за тяхното безпроблемно протичане. Limacon не само оправда моите очаквания, но и значително ги надхвърли.
Ако можеше да промениш едно нещо от стажа си, кое би било? И защо точно това?
К.М.: Образно казано, бих „досаждала“ повече на всеки от служителите във фирмата. Бих разпитвала какво правят и да гледам как реално го правят. В Limacon задълженията на всеки са ясно разграничени и ако имаш въпрос, отиваш директно при този, който отговаря за съответната задача. Мисля, че ако бях задавала повече професионални въпроси на колегите в Limacon, те щяха да споделят допълнителни неща с мен и да натрупам още повече практически знания.
И.Б.: Аз и Катрин бяхме първите стажанти на Limacon и нямаше как всичко да е перфектно. Не разполагахме, например, с разграфена програма, през чиито стъпки да преминем. Някои неща се случваха по-хаотично и почти никога не знаехме какво ще правим през седмицата. Иван и Валя обаче са изключителни професионалисти и вече започнаха работа по създаване на ясна стажантска програма, по която новите стажанти ще се запознават с дейностите в организация с основна дейност маркетинг.
Мислиш ли, че стажът в Limacon ще ти е полезен в професионален план?
К.М.: Определено. Благодарение на него видях как реално се случват неща, за които само са ни споменавали в университета. Това е много ценно за млад човек, който тепърва стъпва по-сериозно на пазара на труда.
И.Б.: Стажът в Limacon със сигурност ще ми бъде полезен в професионален план. Придобих изключително много знания в областта на маркетинга и разбрах какво е да работиш в маркетингова компания.
Времето, което прекара при нас, помогна ли ти да се ориентираш в коя точно сфера от маркетинга искаш да се развиваш?
К.М.: Помогна ми да разбера в кое поприще на маркетинга се чувствам добре и в кое не чак толкова. Естествено, това може да се промени в бъдеще, но към момента се ориентирам към social media. Copywriting и event planning също ми се струват доста интересни.
И.Б.: По-скоро затвърди това, към което се бях насочил. Още от самото начало исках да се занимавам с уеб администрация и SEO. За мое огромно щастие след края на стажа ми беше предложена такава позиция в Limacon, която аз с удоволствие приех.
Опиши стажа си в Limacon с 3 изречения.
К.М.: Стажът в Limacon ми беше изключително полезен. Благодарение на тези 240 часа придобих практически знания в областта на маркетинга. Запознах се с много мотивирани и отдадени млади хора (включително и тези от JCI – неправителствена младежка организация, в която менторите ми членуват и към която се присъединих в последствие).
И.Б.: Стажът в Limacon е супер инвестиция в бъдещето. Стажът в Limacon отваря врати. Стажът в Limacon запалва.
Опиши екипа на Limacon с 3 думи.
К.М.: Мотивиран, сплотен и отдаден.
И.Б.: Позитивни, мотивирани, уникални!
Ние, от Limacon, благодарим на Катрин Моллова и Ивелин Банчев, че бяха част от нашия екип за тези 4 месеца. Казваме „Довиждане“ на Катрин и ѝ пожелаваме много професионални успехи. На Ивелин казваме „Довиждане“ като стажант и „Здравей“ като пълноправен член на екипа на Limacon.
Ако и ти искаш да изживееш своя стаж на мечтите, пиши ни. Разкажи ни за какво мечтаеш. Може да си следващия ни нов колега!
Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.