В първия пролетен ден на 2019, точно месец след обучението си за ефективно водене на интервю, при нас се завърна Ивайло Иванов от CTeam. Този път с по-практично насочена тема, а именно „Модели за откриване, разрешаване и превенция на потенциални грешки, дефекти и проблеми“. Тук обърнахме поглед към хората в производствените компании и техните предизвикателства.
Ивайло Иванов има богат професионален опит като Мениджър Продажби и Мениджър Човешки ресурси. Преди да се присъедини към CTeam е работил за консултантска компания, регионален лидер в Централна и Източна Европа в областта на услугите, свързани с управление на хора.
Това обучение беше насочено към хората, които търсят начин да изградят в екипа си култура на поведение, която е насочена към търсене на решения и превенция на проблемите, а не към ежедневно гасене на пожари. Като такива се припознаха нашите участници, които лекторът групира в три отбора за целта на планираните от него задачи.
Още в началото Ивайло започна с проблеми – хумористични задачи, които групата трябваше да реши, опознавайки се! След това отборите „Черешка“, „Каре“ и „Арсенал“ се впуснаха в практически казуси, подготвени тематично от лектора. Чрез решаването им с различни подходи се избистриха и формираха полезни практики за предотвратяване на критични ситуации.
Схемата на работа консистентно ги направи по-бързи в надпреварата им за точки – оценките отразяваха приложимостта на избрания от тях вариант за решение. За най-добрите имаше сладка награда. Те преминаха през няколко сценария, следвайки следната система:
Ивайло сериозно раздвижи умовете на посетителите на обучението с нелесни задачи от реални компании, в където в течение на времето са се появявали трудности. Заедно обсъждахме видовете решения и анализирахме пътищата, по които се е стигало до резултати.
Изкоментирахме, че не трябва да „преливаме“ емоциите си, които възникват по време на проблеми, към други колеги, които също може да си имат проблеми. Това е лоша практика, която затруднява целият процес по подобряване на ситуацията – по-ефективни са спокойните служители.
И ако по-време на обучението за водене на интервю записахме, че „Защо?“ не е подходящ въпрос, то в процеса на правилното дефиниране на проблеми „Защо?“ е ключов въпрос. Задавайки го 5 пъти е минимума за правилно комуникиране относно проблем, с цел най-голяма яснота за случващото се.
Ако Вашият проблем е, че сте изпуснали това полезно обучение, имаме решение: За да не пропуснете информация за някое от предстоящите ни събития, препоръчваме Ви да се абонирате за нашия бюлетин и да следите новостите в социалните ни мрежи Facebook, LinkedIn и Instagram.
Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.