Marketing Hype се завърна с огромен успех! Силният старт бе поставен от Катя Тодорова, която ни разказа за това как се създава маркетинг стратегия в 7 стъпки и какво е архетип на бранда.
Продължаваме да представяме актуални теми, а този път тя е повече от такава. На Marketing Hype vol. 8, който се състоя на 30.10.2019, ни гостува Александър Иванов, образователен директор на SoftUni Digital & SoftUni Creative и изпълнителен директор на дигитална агенция CreateX. Роден и израснал в старата столица – Велико Търново, страстта на Александър към продажбите и дигиталните сфери не спира да го води по пътя към успеха.
С Александър си поговорихме за ключовата роля в скоростта на адаптация и реакция на бизнеса в дигиталната среда. Защо е необходимо да се променяме и учим постоянно и защо е важно да сме винаги актуални в усвояването и прилагането на информация в дигиталния свят.
Младият предприемач сподели ценни истории от гимназиалните си години и от професионалния си опит, които и до ден днешен той ползва като свои уроци. Точно те градят основата, върху която Александър развива себе си и брандовете, в които участва. И понеже дигиталният свят, на който сме свидетели днес, продължава да се движи с бързи темпове, Александър, заедно с маркетинг хайпърите в залата, подчертаха ключовите предимства на това защо една компания трябва да бъде актуална и адаптивна в дигиталната среда.
Ничие време не е по-важно от това на вашите клиенти. Сега повече от всякога клиентите изискват по-бързо и гъвкаво доставяне на технологии и услуги. Дигиталната трансформация е тук от години насам и тя се случва със светкавични темпове.
Но как правилно да се възползваме от това бързо развиващо се общество с още по-бързо развиващи се нужди и желания? Като винаги планираме и действаме с 2 крачки напред.
През последните няколко години значението на дигиталния маркетинг се промени. Той се превърна в неразделна част, та дори задължителен елемент за всеки бизнес. А за да бъде той успешен, поддържането на уебсайт и промотирането на постове в социалните мрежи отдавна не е достатъчно. Стратегията за дигитален маркетинг е необходимата частица за всеки бизнес днес. В противен случай, времето би работило срещу него.
Фундаментът на дигиталната маркетингова стратегия на компанията се крие в нейната актуалност – спрямо конкуренти, спрямо подходи и похвати на реклама и прочие. Добрата скорост в дигиталната среда ще ви спечели гъвкавост в условията на дигитална трансформация. Ето и кои са 5-те причини защо вашият бизнес трябва да бъде гъвкав и адаптивен в днешния дигитален свят:
Когато става дума за комуникация в реално време, очевидният пример е маркетингът в социалните медии. Той променя изцяло играта, когато става въпрос за разговори в реално време. Всичко се случва сега и на момента. Социалните мрежи необратимо пренаписаха правилника за това, което разбирахме като добро време за реакция.
Потребителите все по-често се обръщат към социалните медии, за да пазаруват онлайн, да споделят и да търсят мнение. Все по-известни стават рекламните кампании с лидери на мнение или т.нар. инфлуенсъри. Истината е, че в днешния дигитален свят, вече не става дума само за обслужване на клиенти. Актуалността и предлагането на съдържание, отговарящо на желанията на потребителите и търсените подобрения, са в основата на тяхната удовлетвореност като клиенти.
Бизнесът в ерата на дигиталната трансформация не може да губи време, когато е изправен пред важни решения. Трябва да бъде взето своевременно ясно и кратко решение, за да се гарантират най-добрите интереси на клиентите. Компанията, която може да се представи уверено, не само ще отговори на очакванията на потребителите, но и ще ги надхвърли, оставяйки своите конкуренти зад себе си. Всяко забавяне, прекъсване или престой онлайн и офлайн, може да натрупа разходи, които да са причината за проблеми за бизнеса. Независимо дали става въпрос за възможност, заплаха или промяна в посоката, клиентите ще очакват уверен и бърз отговор, когато са изправени пред трудно решение.
Дотук установихме, без съмнение, че бързата реакция в дигиталната среда е от решаващо значение за успеха на бизнеса. Скоростта на времето за реакция обаче зависи от това колко бързо се осъществяват процесите в дигиталния свят на компанията. Никой не би застанал на опашка в кафене, ако всяка сутрин чакането отнема по един час. Ако един бизнес се забави със своите реакции, напълно възможно е клиентите да се изгубят. Това е така, защото всеки потребител знае своето време и как то не трябва да бъде пропилявано. Всичко това би било предотвратено, ако онлайн каналите на компанията работят с оптимална скорост на анализ, за да поддържат конкурентоспособността си на пазара.
Ако анализът на данни на компанията покаже, че дигиталното звено работи по-скоро по отношение на скоростта, тогава е очевидно, че е необходима промяна. Промяната обаче не винаги е лесна, особено в сложните ИТ структури. Тази вълна от дигитална трансформация доказа, че независимо от сложността, необходимостта от конкурентно предимство коства всички останали. Когато технологиите в дадена индустрията се развиват бързо, необходимостта от приспособяването им и усвояването им нараства. Тази промяна не е свързана чисто с хардуера. При постоянно развиваща се индустрия има смисъл само пазарът да се променя с нея. Един бизнес трябва да бъде актуален, за да се адаптира към бързите промени на пазара, за да не бъде оставен назад. Бизнесът, който не може бързо да се адаптира, ще бъде в позицията на догонващата компания.
Нито една компания не е имунизирана срещу проблеми и кризи. По природа повечето хора избягват да планират кризисни ситуации. Но колкото и по-приоритетни задачи и фокуси да имате, винаги включвайте проблемните казуси в онлайн стратегията си. Ако все пак този черен ден се случи – кризата е налице и няма план за действие, то вашето бързо адресиране на проблема би ви изкарало на повърхността. Ако преодолеете кризата трудно и тя ви коства много ресурси, то тогава може да се възползвате от ситуацията и да превърнете лошата практика в ценен урок. Както нашият гост-хайпър сподели: „Провалът е нещо, което те учи. От него може да те заболи, но това е и случка, която ти дава храна за размисъл. Прави те по-добър.“
Начинът, по който се справяте с фирмените бедствия, и скоростта на реакция са важни за вашите клиенти. Последните тенденции показват, че компаниите поставят все по-голям акцент върху превантивни и проактивни мерки, за да гарантират, че подобни събития не биха се случили с техния бизнес.
Ясно е. Бизнесът в съвременната икономика се нуждае да бъде адаптивен и гъвкав в случващата се дигитална трансформация. С помощта на похвати и инструменти в дигиталния маркетинг, компанията ви успешно ще се развива и позиционира на пазара. Вашите потребители се намират онлайн. Там те предпочитат да бъдат достигнати. Там започва модерния процес на покупка. А колко бърз и актуален е вашият бизнес?
Благодарим за интереса към Marketing Hype 8. Задушевната дискусия развихри интересни теми и казуси от различни бизнеси в България. Всяко едно издание на формата ви предлага реални истории от маркетинга, подплатени с case studies, които биха послужили като добри практики за вашия бизнес. Не пропускайте следващите ни събития, като следите сайта на Limacon и профилите ни в социалните мрежи: Facebook, Instagram, LinkedIn. Абонирайте се също за имейл бюлетина ни на welcome@limacon.bg.
Ако искате да научите още полезна информация от света на маркетинга, припомнете си какво научихме на: Marketing HYPE vol. 1 с Георги Малчев от Xplora; Marketing HYPE vol. 2 с Теодора Вълчанова от Mexon; Marketing HYPE vol. 3 с Мартин Попов от Interactive Share; Marketing HYPE vol. 4 с Лазар Радков от Live to Lift; Marketing HYPE vol. 5 с Александър Дурчев от All Channels Communication, Marketing HYPE, vol. 6 с Жюстин Томс от ABC Design and communication. и Marketing HYPE vol. 7 с Катя Тодорова от MEmotion.
Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.