През последните 3 години това е фраза, която чухме десетки пъти в залата на Limacon Event Center, и вярваме, че те са от жизненоважно значение за личното и професионално развитие на всеки човек.
Сред най-ценните меки умения са: комуникация, самомотивация, лидерство, поемане на отговорност, работа в екип, управление на времето, разрешаване на проблеми, гъвкавост, водене на преговори и др.
Общото между всички тези умения е, че са свързани с емоциите. А как да разпознаваме, влияем и контролираме емоциите си, научиха участниците в еднодневното обучение по емоционална интелигентност: Making Emotions Play for US. То се проведе на 15.10.2019 г. в Limacon Event Center, а лектор беше Ивайло Иванов, старши треньор и бизнес дивелъпмънт мениджър в CTeam.
Част от нещата, които участниците в обучението научиха, беше: Как да даваме и получаваме обратна връзка, следвайки принципите на емоционалната интелигентност.
Преди обаче да споделим нашите 18 съвета по тази тема, важно е да си отговорим на следния въпрос:
Емоционалната интелигентност включва способността да възприемаме, контролираме, разбираме и изразяваме емоциите си, както и да разпознаваме емоциите на околните хора. Тези две способности ни позволяват да управляваме взаимоотношенията си с другите в продуктивна посока.
Притежаването на емоционална интелигентност от хората на мениджърско ниво е важно, защото тяхната работа е пряко обвързана с работата на околните. Мениджърите трябва да умеят да постигат резултати чрез хората, да сработват екипи, да комуникират с клиенти, с доставчици и т.н.
Ако не притежаваме добри комуникативни умения и не владеем емоционалната си интелигентност, не бихме могли нито да дадем, нито да получим добра обратна връзка.
Тя е безценен източник на информация за това как околните хора разбират и преживяват работата с нас или екипа ни. Тя е също така е способ на мениджмънта да коригира изпълнението на задачите и да помогне на отделните индивиди да се развиват.
Обратната връзка ни помага да изградим доверие в другите, като споделяме информация за себе си. Получаването на обратна връзка пък ни дава възможност да научим повече за себе си и да решим професионални (а често и лични) проблеми. Тя е мощно оръжие за личностно развитие.
Даването на обратна връзка не бива да е безцелно. Като резултат то трябва да подобри ситуация или изпълнението на даден процес.
Най-важните неща, които да имаме предвид, когато даваме обратна връзка, са следните.
Хората, които търсят обратна връзка (но не комплименти) се чувстват доказано по-удовлетворени. Те са по-адаптивни, получават по-високи оценки и показват на другите, че са ангажирани да вършат работата си.
Когато искате следващата си обратна връзка, внимавайте за следното:
Еднодневното обучение за емоционална интелигентност протече с много практически упражнения, работни казуси и дискусии. Участниците работеха самостоятелно и по отбори, а в края на деня получиха и своя сертификат за успешно преминат тренинг.
Други теми, които разисквахме, бяха:
Екипът на Limacon Event Center по традиция приготви нещо домашно за хапване – в случая апетитна баничка. Ако и ти искаш да подобриш своите професионални и меки умения (и да хапнеш нещо вкусно междувременно), очакваме те на някое от предстоящите ни събития. За да не изпуснеш нито едно, абонирай се за нашия имейл бюлетин на welcome@limacon.bg и следи новостите, които публикуваме в социалните мрежи: Facebook, Instagram, LinkedIn.
Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.