Знаете ли, че…?
Приблизително 31 ч/мес. отделяме в провеждане на срещи и ежедневно се ангажираме с тях.
Поради недоспиване, закъсняване или неявяване на срещи бизнесите в световен мащаб търпят загуби в размер на 63.2 млрд. щатски долара.
След тренировка обаче продуктивността ни се увеличава с 15%, тъй като тялото ни е заредено с енергия и се повишава мотивацията ни за достигане на целите.
Тези факти и други полезни практики сподели Георги Държанлиев, Google AdGrants и G Suite експерт. Календарът показваше 27-ми февруари, а часовникът отмерваше първите секунди на 10 часа – точно навреме, за да поставим началото на практическото обучение Energy {Not Time} Management: Изградете вашата бизнес машина от процеси и процедури. То беше разделено в 4 панела, като след всеки участниците имаха възможност да дискутират по конкретната тематика.
Разберете повече за Георги Държанлиев и възможностите за развитие на вашия бизнес, които той и екипът на 120000.bg. предлагат, на техния сайт или оставете своето запитване през контактната форма. Ако пък търсите начин да повишите продуктивността си и да освободите ценно време от натоварения си график, може да се свържете с Георги и екипа му на hubSOP.com.
С океан от нови знания си тръгнаха всички от уоркшопа, но екипът на Limacon Event Center подбра няколко ценни съвета, които да споделим.
Проблем: Светът се развива много бързо и сме принудени да вървим с неговото темпо. В бизнес средите обаче събитията се случват още по-бързо и времето никога не достига. Дребните задачи изяждат най-много часове от деня, а неспазването на работния график води до пагубни ситуации за процесите в организацита.
Решение: Създаването на система за правилно разпределение на времето, както на единицата, така и на цялата компания.
Казус: Как да изградим такава система?
Започнете с тези 7 ключови навика, които да развиете в себе си и да разпределяте времето си по-ефективно:
Конвертирайте времето си в пари и парите си във време. Така истински ще можете да оцените всеки свободен час от денонощието. Истината е, че ако оптимизирате правилно 8-часовия си работен ден, ще усетите как старанието и постоянството се прехвърлят и в личния ви живот.
Именно организационната инфраструктура и инструментите, които ползваме, за да организираме бизнеса си професионално, са изключително важни за ефективното управление на време. Ето 3 ключови насоки, от които да започнете:
Времето ни е ценно! Ето защо имплементирането на стандартни оперативни процедури в организационната структура е съществено за плавното протичане на работата между екипите. Веднъж зададете ли на вашите служители как трябва да изпълняват задачите си и по какви направления да се водят, вероятността да постигате желаните цели за по-кратък срок е голяма.
Стандартната оперативна процедура (Standard Operating Procedure или накратко SOP) е комбинация от инструкции, зададени от ръководството на организацията с цел улесняване на комплексната ежедневна работа. Въвеждането на такива процедури подобрява ефективността на работата в екип, по-бързото постигане на фирмените цели, по-добрата комуникативност между хората и не на последно място – повишаване на стойността на компанията на пазара.
Създаването на стандартна оперативна процедура, която хората да следват, може да отнеме време. Щом я изградите обаче и започнете да използвате бланки и шаблони, ще оптимизирате успешно работния процес. Разграничаването и описанието на процесите в компанията, детайлните проучвания за състоянието на пазара, в комбинация с целеполагането и планирането, ще формират вашия SOP. Важни са също разговорите със служителите, защото те са част от процесите и най-ясно могат да представят какво се случва във всеки отдел, както и да дадат градивна обратна връзка.
Стандартните оперативни процедури се ползват и от новите кадри в компанията, затова информацията в тях трябва да е систематизирана и точна. Препоръчително е данните в SOP да се обновяват поне веднъж в година, защото пазарът се развива постоянно и не бива да изоставате.
Благодарим на Георги Държанлиев за ценния опит, съвети за оптимизация на работните процеси и примери от практиката, които сподели с участниците в обучението за ефективно управление на време. Имаше интересни дискусии и вярваме, че всеки си тръгна с идеи как още утре да оптимизира своите бизнес процеси.
Важно е да ценим времето си, защото то е невъзвръщаем ресурс. Пък и както е отбелязал Ралф Уолдо Емерсън: Всяка минута, в която си ядосан, губиш 60 секунди щастие.
А за да не изгубите вие информация за предстоящите събития в Limacon Event Center, препоръчваме ви да се абонирате за нашия бюлетин на welcome@limacon.bg и да следите новостите в социалните ни мрежи Facebook, LinkedIn и Instagram.
Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.