Marketing HYPE, vol. 6: Топ уменията в digital днес с Жюстин Томс
Получи се епичен финал на сезона с любимия ни формат MarketingHYPE! На 19 юни закрихме поредицата от събития в Limacon Event Center с 6-тото издание на нашето двучасово събитие, събиращо на едно място маркетолози, копирайтъри, дизайнери, специалисти в социалните мрежи, SEO специалисти и уеб разработчици от Пловдив.
На гости ни беше невероятната и страшно вдъхновяваща Жюстин Томс, един от водещите експерти и предприемачи у нас в областта на онлайн медиите и онлайн маркетинга. Създател и управлител на уеб агенцията ABC Design and Communication.
Ние дишаме и се „храним“ с digital, голяма част от нас и го работим. Лесно е да се титлуваш като „Дигитален маркетолог“, но дали притежаваш всички необходими умения, за да заслужиш тази титла? С пълна зала започна събитието с темата „Какви са най-важните умения на добрия digital маркетолог“, ето ги и тях:
1. Знай СВОИТЕ хора! Трябва да познаваме хората, да познаваме нашите хора. Съберете всички контакти, които имате и си ги вкарайте в една таблица – дигитализирайте ги, напишете си кой с какво може да ви помогне. Щом Facebook може да си позволи да знае всичко за нас, ние трябва да направим стабилен опит да разберем поне половината от информацията за „хората ни“, която е там – в digital света. Нашите хора са потенциалните ни клиенти, познавате ли ги?
2. Съдържанието е всичко. Визуализацията превзема всичко он-лайн. Трябва да правим нещата, не само за да ги има, а да имат смисъл: насилието над съдържанието „Защото трябва“ е лоша практика. Ако сте кисели, изчакайте креативността, няма да бъде ефективно рутинното публикуване.
3. Оптимизирай! Маркетинга в днешно време е като бягане на дълги разстояния – трябва да сме подготвени и заредени, защото всичко се променя, а ние трябва непрестанно да наваксваме. Оптимизирай за потребителите; Оптимизирай за търсачките; Оптимизирай за социалните канали; Оптимизирай вътрешните си процеси.
4. Персонализирай – общуваме си с хора, технологията е само мост. *Все още ????
5. Трябва да сме мобилни, не, ние всички вече СМЕ мобилни… магистралата на информацията, която е същото толкова натоварена, колкото задръстванията, е мястото където трябва да се престрояваме от лента в лента при потребителите. Играта е 24/7, 90 метра на ден се движат пръстите ни по екрана на мобилното ни устройство, това са почти 9 километра на година! Част от това разстояние трябва да го спечелим за нас и то да дава резултати.
6. Мултиканалност – не може и не трябва да сме навсякъде, но можем да следим къде са нашите хора и да се наместваме, когато искаме да ги достигнем там, където ще им е най-приятно. Да разбираме тази мултиканалност е нашата най-силна карта – да планираме какво къде да „пускаме“ като съдържание и да познаваме кой „ще го хване“.
7. Усет. Внимание към детайла, но и към голямата картина – не можем да си позволим да правим НЕкрасиви неща! Визуалното „говори“ силно!
8. Екипност. Само напомняне – уважавайте се, бъдете коректни, комуникирайте. ЕТ-то вече не работи, сам не става.
9. Важно е да сме автентични: Не може да рекламираш и продаваш кренвирши, ако не ядеш кренвирши. Или не може да промотираш идеи, на които не вярваш. Личи си, внимавайте.
10. Нещото, което всеки сам трябва да научи и усети за своя бранд, е съчетанието на бързина и качество.
+1. БОНУС умението – адаптивността. Промяната е единствената константа в digital.
Възползвайте се от всеки информационен повод, без значение, че може да не сте големи колкото Лего, Амазон или Найк. „Вълните“ в интернет могат да ни помогнат много: есета, игри на тронове, марс… има ли възможност – бъдете креативни.
“Иска се яко бачкане и постоянство. Трябва да знаем, че доста често истински успешните идеи ни посещават, когато сме офлайн. Четете поезия, слушайте музика, бъдете сред природата и най-важното – останете човеци!“ сподели на финала Жюстин, след което се впуснахме към networking, вкусен кетъринг и домашна лимонада.
През септември ще се завърнем в зоната на хайпа със щастливото седмо издание, за което очакваме да чуем вашите предложения за гости, рубрики или каквито и да е свежи идеи. Вярваме във вас, правим го за вас!
Може да планирате през лятото да прочетете какво се случи на Marketing HYPE vol. 1 с Георги Малчев от Xplora; Marketing HYPE vol.2 с Теодора Вълчанова от Medix и Marketing HYPE vol.3 с Мартин Попов от Interactive Share, Marketing HYPE vol. 4 с Лазар Радков от Live to Lift и Marketing HYPE vol. 5 с Александър Дурчев от All Channels Communication.
Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.