Блог

Как брандовете оживяват… и се променят? Споделя Теодора Вълчанова от Мексон

„Връзката между марката и клиента е като всяка една връзка. Големите марки дават много обещания, но и много доказателства за своите дела.“ – с тези думи Теодора Вълчанова постави началото на Marketing Hype, vol.2.

На 20.02. в Limacon Event Center проведохме второто издание на формата, създаден специално за маркетинг майни. След като през януари вдигнахме на 7-ма дигитална скорост с Георги Малчев, през февруари вече обърнахме поглед към маркетинга в голяма производствена компания, нейните активности и цялостна маркетинг стратегия.

Имахме две много специални дами на гости, а именно Теодора Вълчанова, маркетинг мениджър, и Милена Кузманова, маркетинг специалист в МЕКСОН (с марки Medix, Alvina, Razor, LEX и Stilena).

И докато миналия път ви показахме 7-те скорости на дигиталния маркетинг, този път представяме 7 съвременни маркетинг тенденции.

ТРЕНД №1: АЗ СЪМ МИЛЕНИЪЛ. АЗ СЪМ РЕВОЛЮЦИОНЕР

Едва ли за първи път чувате за милениълите. Те са хората, родени в периода 1980-1995 г., и не само че здраво са се наложили на пазара на труда, но са и сред основните потребители на редица продукти.

Ако вашата таргет група са милениълите, важно е да вземете следните неща под внимание:

  • Те са носители на промяната
  • 95% от тях използват интернет ежедневно и регулярно
  • Търсят допълнителна стойност, която даден продукт да им даде – ново преживяване, обществено влияние или др.
  • Изключително важен за тях е балансът работа-личен живот, защото са родени в дигитална среда, онлайн са навсякъде и по всяко време
  • Те искат продукт или работа, която да предизвиква интерес в съзнанието им
  • Стълбицата на успеха не е толкова важна, стига да работят нещо интересно и да получават достатъчно доходи

ТРЕНД №2: ИСКАМ ПОВЕЧЕ ИЗЖИВЯВАНЕ

Нещо, което вече откроихме, е желанието на потребителите (и в частност на миленилълите) да търсят нови преживявания. От маркетинг гледна точка всеки бранд трябва да вземе решение как да удовлетвори това желание.

В МЕКСОН, например, акцентират на ароматите на своите продукти като своеобразни пътешествия.

Защо?

Защото когато един клиент си избира омекотител, например, той винаги отваря капачката на препарата още в магазина. И това е ключово при взимането му на решение. Ето защо МЕКСОН обръщат специално внимание на своите аромати. Целта им е да задействат сетивата и да активират асоциация с пътуване (и да не забравяме, че таргетът им е жени, а те имат по-силни рецептори от мъжете).

ТРЕНД №3: ГРИЖА МЕ Е ЗА ПЛАНЕТАТА И ИСКАМ БРАНДОВЕТЕ СЪЩО ДА ГИ Е ГРИЖА

Ако се загледате в рекламните кампании на някои големи брандове като Nespreso, например, ще забележите постепенно изместване на фокуса. Ако до скоро са наблягали повече на вкуса, аромата, усещането и т.н. вече говорим за екологично производство на продукти, използване на рециклируеми продукти, как производството на даден продукт или суровината за него оказва влияния върху местната икономика и опазването на планетата.

Интересен факт е, че в някои страни, например, Coca-Cola правят бутилките си от рециклируема пластмаса.

ТРЕНД №4: АЗ СЪМ В ПОСТОЯННА ВРЪЗКА СЪС СВЕТА

Не само че все повече свикваме да търсим лесни технологични решения, но искаме и да ги получаваме все по-бързо. Ние сме тук и сега и искаме решението именно тук и сега. Развитието на изкуствения интелект създава допълнителни удобства за някои (по-мързеливи) клиенти, но истината е, че с развитието на технологията губим човешкия контакт.

От маркетинг гледна точка имаме много и различни канали, чрез които да навлезем в света на клиент. Технологиите дават възможност на бранда на нахлуе в неговия дома дори той да не го желае.

Знаете ли, че в България има 3 754 000 души с регистрации във фейсбук и 1 210 000 с такива в Инстаграм. Това са все потенциални клиенти, в чиито живот да влезем само с един клик.

ТРЕНД №5: СВЪРЗАН СЪМ СЪС СВЕТА, НО СЕ ЧУВСТВАМ ПОТИСНАТ

Не ни остава време да сме насаме с любимите ни хора. Дори когато ни се случи, отново сме онлайн, разсейваме се лесно. Все повече хора губят способността си да изграждат дълготрайни отношение. И до голяма степен това е в следствие на бурното развитие на технологиите и урбанизацията като световен тренд. Големите градове са претъпкани и хората се учат да живеят в непосредствена близост с останалите. Това обаче пробужда едно желание човек да усети дома си като своя крепост.

От маркетинг гледната точка на МЕКСОН обаче тази тенденция е и възможност, защото пренаселените градове отключват и преноса на редица бактерии. Ето защо все по-важно става хората да отделят повече време и внимание на чистотата. И отговорът на МЕКСОН е марката Razer – почистващи препарати, които премахват 99% от микробите и имат силно дезинфектиращо действие.

ТРЕНД №6: ИСКАМ ДА СЪМ ЕКСПЕРТ

Милениълите са любопитни, начетени и знаят как да търсят информация. Четат всичко, стига то да ги провокира. Обръщат специално внимание на етикетите и какво пише на тях, какви са съставките на всеки продукт и т.н. Проучват някои продукти и производители. Искат да са еко. Да са здравословни и т.н.

Отговорът на тази тенденция на МЕКСОН е Медикс Алвина. Неговият етикет е специален и визуализира парфюмна пирамида на ароматите с детайлна информация за всеки.

ТРЕНД№7: НЕ ИСКАМ ДА СЪМ КЛИШЕ

В съвременната дигитална среда повечето хора искат да се откроят и да не се превръщат в един от многото. Те търсят начини да са различни.

Интересно е, че тази тенденция не се отнася само за младите. Хората, които в момента са на възраст над 50 години, наистина не искат да остаряват. Много от тях имат финансова сигурност и се опитват да се адаптират към новата среда. Разполагат с повече време, защото децата им са пораснали. Искат и са активни в онлайн пространството.

Към края на своята презентация Теди акцентира и върху т.нар. тенденция simplicity. Защо е важно да опростяваме визиите си, логата си и т.н. В днешно време сме затрупани от толкова много неща, които ни заобикалят. Пренаситени сме с информация, което кара мозъка да отделя много малко време на нещата, които вижда. Затова той трябва да ги възприема възможно най-бързо и най-ясно.

 

Говорихме също за идентичност на бранда, смяна на корпоративна визия, таргет групи и т.н. По време на дискусията всеки от гостите имаше възможност да зададе своите въпроси директно на Теди и Милена. Разбира се, отделихме и време за малко нетуъркинг на по чаша ароматно вино.

Благодарим на Теодора Вълчанова и Милена Кузманова, че гостуваха в Marketing Hype. Представиха ни много интересна информация и вярваме, че всеки си е тръгнал с нови знания.

Съвсем скоро ще обявим дата и за мартенското издание на Marketing Hype, където ще ни гостува Мартин Попов от Interactive Share. Очакваме местата да се изчерпат още първия ден, като пуснем формата за записване (така се случи с Георги Малчев!), така че следете нашия сайт и ни последвайте в социалните мрежи: Facebook, LinkedIn и Instagram. А защо не се и абонирате за нашия имейл бюлетин на welcome@limacon.bg, за да не пропускате абсолютно нищо от нас.