Дари енергия: как Schneider Electric иска да промени живота на 2019 семейства в България

Schneider Electric е световен лидер в предоставянето на цифрови решения за автоматизация и устойчиво развитие на енергийната ефективност. Компанията вярва, че достъпът до енергия и цифрови технологии е основно човешко право. Ето защо тя дава възможност на всички да се възползват максимално от енергията и ресурсите си, за да гарантира, че животът винаги ще продължава – навсякъде, за всеки, по всяко време.

Предизвикателството

Но как подобна компания с ясна мисия да направи света енергийно ефективен, беше толкова непозната в Пловдив и региона? Това беше въпрос, към който нашият екип и екипът на Schneider Electric пристъпихме още в началото на нашата първа среща. Всъщност, компанията разполагаше с всички предпоставки да бъде добре познато име не само сред инженерната общност, но и от всеки пловдивчанин – най-малкото заради завода на компанията, създаден край Пловдив преди повече от 20 години.

Нашата стратегия

Въпросното „защо“ не ни даваше мира. Екипът ни бързо се потопи в множество брейнсторминг сесии, креативни епизоди и подробен анализ на компанията, нейната среда и потенциални публики. Не след дълго набелязахме основните аудитории, сред които трябваше да повишим информираността за бранда Schneider Electric:

  • инженерите, започнали своето професионално развитие
  • инженерите, които все още се обучават в университет или специализирано училище
  • децата в подрастваща възраст (между 7 и 15 години)
  • служителите на Schneider Electric

Как да свържем тези три групи – първо помежду им и след това с бранда на Schneider Electric?

Трябваше ни нещо голямо, значимо и вълнуващо.

Нещо, което да спре погледите на всеки – без значение дали е инженер или не – и силно да разпали любопитството.

Активност, която е не просто завладяваща, но и обвързана с кауза, която трудно бихме подминали.

Енергийната бедност…

Макар все още да няма общоприета дефиниция, за енергийно бедно семейство се смята онова, което не може да си позволи достатъчно топлинен комфорт на адекватна цена.

Според класация, публикувана през 2019 г. от Европейската коалиция за право на енергия, енергийната бедност в България е сериозен проблем. Това е и една от основните причини всяка година служители и приятели на Schneider Electric да посещават като доброволци енергийно бедни семействата и да им помагат да оборудват и ремонтират домовете си, така че енергията, която изразходват, да не се прахосва, а да работи по предназначение.

„Шнайдер Електрик се бори на световно ниво срещу енергийната бедност, защото това е както глобален, така и локален проблем. Пловдив е мой дом вече 5 години и съм щастлив, че успяхме да ангажираме пловдивчани, насочвайки вниманието им към тази тема. Шнайдер обаче има още над 1000 други домове по целия свят и в нито един от тях не забравя отговорността си към обществото, защото тя нараства постоянно. Преди 20 години, например, в завода в Пловдив бяхме едва 150 човека, докато сега сме 10 пъти повече и произвеждаме над 50 млн. продукта годишно.“ 

Реми Борел, директор на завода на Schneider Electric в Пловдив.

…и кампанията, с която да я преборим заедно

Тези думи се появиха в пълен синхрон с нашия „Аха!“ момент – да създадем интерактивна инсталация в самото сърце на града.

Изграждането ѝ започна в една ранна септемврийска утрин и още тогава събуди любопитството на минаващите пловдивчани. И имаше защо.

Инсталацията на Schneider Electric, която поставихме в Цар-Симеоновата градина, беше с внушителни размери и беше основният център на кампанията „Дари енергия“. Издигаше се на височина от 2.5 метра и се извиваше точно под формата на тяхното лого. Основната конструкция беше „невидимо“ свързана с голямо дърво точно до нея. За да се задейства инсталацията бяха необходими двама души, които трябваше заедно, от противоположните страни на конструкцията, да извървят 100 стъпки на специални степер машини. Те работеха като динамо, а стъпките бързо се преобразуваха в електричество. Когато то достигнеше определеното ниво, дървото засияваше силно и светлината му озаряваше лицата на всички пловдивчани, които с нетърпение чакаха реда си и даваха своя принос в борбата с енергийната бедност.

Неслучайно, един от основните символи на кампанията „Дари енергия“ е дървото. Него свързваме с живота, устойчивостта и силата. То е перфектна система, в която постоянно циркулира енергия, но то я използва целесъобразно и ефективно. Всяко озаряване на нашето Дърво беше искра надежда в името на едно устойчиво бъдеще.

Генераторите на промяната

Кампанията „Дари енергия“ стартира на 14.09.2020 с участието на Йордан Йовчев, който първи дари от своята енергия и постави началото на благотворителната кауза. Специални гости бяха Реми Борел, директор на завода на Schneider Electric в Пловдив, Лияна Аджарова, директор на „Енергийна агенция Пловдив“ и Франц Лиафиси от Фондация „Пловдив 2019“.

Каузата е изключително важна и я подкрепям с най-голямо желание, защото е наистина социална. Благодарим на Шнайдер Електрик за тази ангажираност и че ще помогнат на толкова семейства да преборят енергийната бедност.

Йордан Йовчев

Няколко дни по-късно, на 17.09, инсталацията се превърна в сцена на отворената дискусия с Реми Борел, която го срещна общността от мениджъри и инженери. Говорихме за предизвикателствата на производствените компании, Индустрия 4.0, автоматизацията на индустриалните процеси, мястото на Lean методологията в съвременния бизнес и най-успешните истории на Schneider Electric в Пловдив за последните 20 години.

Веднага след това се проведе и открития урок на учениците от ПГЕЕ – гр. Пловдив с инженер от Schneider Electric, който им показа най-интересните страни на инженерството.

Не пропуснахме и най-младите дарители, които успяха да засенчат всеки възрастен с отдадеността, неуморността и енергичността си. Затова в последния дет от кампанията, 21.09, повикахме приятелите ни от „Щурата лаборатория“, които представиха интересни демонстрации, свързани с генерирането на енергия. Влогърите от The Pact, предизвикаха истински фурор с появата си, а Вената и Никича дариха част от своята енергия в името на каузата, като надъхаха всички деца и младежи до такава степен, че за 2 часа заедно направиха повече от 20 000 крачки.

Какво постигнахме

  • За 7 дни над 5000 души отделиха по 1 минута от своето време
  • Извървяхме 222 120 крачки
  • Засветихме 2019 пъти

Какво предстои

Приказката за 2019 енергийно бедни семейства тепърва предстои. Schneider Electric ще дари събраните средства, като оборудва 2019 домакинства с инструментите и пособията, които ще правят домовете им енергийно ефективни, а ежедневието им - по-живо и по-пълноценно.

 

За нас беше изключително удоволствие да работим заедно със Schneider Electric по една толкова значима кауза. Защото в нашата философия дълбоко заляга стремежът ни да развиваме не само бизнеса на своите клиенти, но и обществото, което живеем. Защото силно вярваме, че целите ни често са еднакви. Защото сме убедени, че мечтите ни притежават изначална чистота да виждат нашето общество развито и щастливо. А кампании като тази на Schneider Electric са правилния начин за бизнеса да покаже своята социална отговорност.

ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ

Галерия

Дари енергия: Инсталацията Официално откриване Отворена дискусия с Реми Борел Малките дарители с големи сърца Дървото заискрява 100 стъпки Вената и Никича дариха част от своята енергия Дървото през нощта
Предишна новина
ОБРАТНО

Абонирай се

Абонирай се за имейли (без спам) с новостите от света на маркетинга и продажбите, с полезни статии от събития и с дати за следващите ни обучения.