Блог

5 причини защо бизнесът трябва да бъде гъвкав и адаптивен в дигиталния свят

Marketing Hype се завърна с огромен успех! Силният старт бе поставен от Катя Тодорова, която ни разказа за това как се създава маркетинг стратегия в 7 стъпки и какво е архетип на бранда.

Продължаваме да представяме актуални теми, а този път тя е повече от такава. На Marketing Hype vol. 8, който се състоя на 30.10.2019, ни гостува Александър Иванов, образователен директор на SoftUni Digital & SoftUni Creative и изпълнителен директор на дигитална агенция CreateX. Роден и израснал в старата столица – Велико Търново, страстта на Александър към продажбите и дигиталните сфери не спира да го води по пътя към успеха.

С Александър си поговорихме за ключовата роля в скоростта на адаптация и реакция на бизнеса в дигиталната среда. Защо е необходимо да се променяме и учим постоянно и защо е важно да сме винаги актуални в усвояването и прилагането на информация в дигиталния свят.

Младият предприемач сподели ценни истории от гимназиалните си години и от професионалния си опит, които и до ден днешен той ползва като свои уроци. Точно те градят основата, върху която Александър развива себе си и брандовете, в които участва. И понеже дигиталният свят, на който сме свидетели днес, продължава да се движи с бързи темпове, Александър, заедно с маркетинг хайпърите в залата, подчертаха ключовите предимства на това защо една компания трябва да бъде актуална и адаптивна в дигиталната среда.

Маркетингът в социалните мрежи  – начин да достигнеш до хората

Ничие време не е по-важно от това на вашите клиенти. Сега повече от всякога клиентите изискват по-бързо и гъвкаво доставяне на технологии и услуги. Дигиталната трансформация е тук от години насам и тя се случва със светкавични темпове.

Животът в социалните мрежи:
  • През 2019 г. средният потребител на Интернет има поне 7 акаунта в социалните мрежи.
  • Социалните медии са силно предпочитани като средство за грижа за клиентите. Въпреки че цели 89% от съобщенията на клиентите се игнорират от бизнеса.
  • Тенденцията в момента е, че обикновеният човек прекарва над 2 часа на ден в социалните мрежи, а тийнейджърите – средно 9 часа.
  • 22% от световното население има профили във Facebook.
  • Instagram има 1 милиард активни потребители месечно и над 500 милиона от тях го ползват всеки ден.
  • 134 милиона активни потребители ползват Twitter ежедневно.
  • 67% от всички B2B бизнеси използват Twitter като инструмент за дигитален маркетинг.

Но как правилно да се възползваме от това бързо развиващо се общество с още по-бързо развиващи се нужди и желания? Като винаги планираме и действаме с 2 крачки напред.

През последните няколко години значението на дигиталния маркетинг се промени. Той се превърна в неразделна част, та дори задължителен елемент за всеки бизнес. А за да бъде той успешен, поддържането на уебсайт и промотирането на постове в социалните мрежи отдавна не е достатъчно. Стратегията за дигитален маркетинг е необходимата частица за всеки бизнес днес. В противен случай, времето би работило срещу него.

Фундаментът на дигиталната маркетингова стратегия на компанията се крие в нейната актуалност – спрямо конкуренти, спрямо подходи и похвати на реклама и прочие. Добрата скорост в дигиталната среда ще ви спечели гъвкавост в условията на дигитална трансформация. Ето и кои са 5-те причини защо вашият бизнес трябва да бъде гъвкав и адаптивен в днешния дигитален свят:

  1. Разполагате с бърза връзка в реално време

Когато става дума за комуникация в реално време, очевидният пример е маркетингът в социалните медии. Той променя изцяло играта, когато става въпрос за разговори в реално време. Всичко се случва сега и на момента. Социалните мрежи необратимо пренаписаха правилника за това, което разбирахме като добро време за реакция.

Потребителите все по-често се обръщат към социалните медии, за да пазаруват онлайн, да споделят и да търсят мнение. Все по-известни стават рекламните кампании с лидери на мнение или т.нар. инфлуенсъри. Истината е, че в днешния дигитален свят, вече не става дума само за обслужване на клиенти. Актуалността и предлагането на съдържание, отговарящо на желанията на потребителите и търсените подобрения, са в основата на тяхната удовлетвореност като клиенти.

  1. Уверени бизнес решения

Бизнесът в ерата на дигиталната трансформация не може да губи време, когато е изправен пред важни решения. Трябва да бъде взето своевременно ясно и кратко решение, за да се гарантират най-добрите интереси на клиентите. Компанията, която може да се представи уверено, не само ще отговори на очакванията на потребителите, но и ще ги надхвърли, оставяйки своите конкуренти зад себе си. Всяко забавяне, прекъсване или престой онлайн и офлайн, може да натрупа разходи, които да са причината за проблеми за бизнеса. Независимо дали става въпрос за възможност, заплаха или промяна в посоката, клиентите ще очакват уверен и бърз отговор, когато са изправени пред трудно решение.

  1. Актуалност сред конкурентите

Дотук установихме, без съмнение, че бързата реакция в дигиталната среда е от решаващо значение за успеха на бизнеса. Скоростта на времето за реакция обаче зависи от това колко бързо се осъществяват процесите в дигиталния свят на компанията. Никой не би застанал на опашка в кафене, ако всяка сутрин чакането отнема по един час. Ако един бизнес се забави със своите реакции, напълно възможно е клиентите да се изгубят. Това е така, защото всеки потребител знае своето време и как то не трябва да бъде пропилявано. Всичко това би било предотвратено, ако онлайн каналите на компанията работят с оптимална скорост на анализ, за да поддържат конкурентоспособността си на пазара.

  1. Адаптивност и новаторство в дигиталната среда

Ако анализът на данни на компанията покаже, че дигиталното звено работи по-скоро по отношение на скоростта, тогава е очевидно, че е необходима промяна. Промяната обаче не винаги е лесна, особено в сложните ИТ структури. Тази вълна от дигитална трансформация доказа, че независимо от сложността, необходимостта от конкурентно предимство коства всички останали. Когато технологиите в дадена индустрията се развиват бързо, необходимостта от приспособяването им и усвояването им нараства. Тази промяна не е свързана чисто с хардуера. При постоянно развиваща се индустрия има смисъл само пазарът да се променя с нея. Един бизнес трябва да бъде актуален, за ​​да се адаптира към бързите промени на пазара, за да не бъде оставен назад. Бизнесът, който не може бързо да се адаптира, ще бъде в позицията на догонващата компания.

  1. По-добри реакции при проблемните казуси

Нито една компания не е имунизирана срещу проблеми и кризи. По природа повечето хора избягват да планират кризисни ситуации. Но колкото и по-приоритетни задачи и фокуси да имате, винаги включвайте проблемните казуси в онлайн стратегията си. Ако все пак този черен ден се случи – кризата е налице и няма план за действие, то вашето бързо адресиране на проблема би ви изкарало на повърхността. Ако преодолеете кризата трудно и тя ви коства много ресурси, то тогава може да се възползвате от ситуацията и да превърнете лошата практика в ценен урок. Както нашият гост-хайпър сподели: „Провалът е нещо, което те учи. От него може да те заболи, но това е и случка, която ти дава храна за размисъл. Прави те по-добър.“ 

Начинът, по който се справяте с фирмените бедствия, и скоростта на реакция са важни за вашите клиенти. Последните тенденции показват, че компаниите поставят все по-голям акцент върху превантивни и проактивни мерки, за да гарантират, че подобни събития не биха се случили с техния бизнес.

Ясно е. Бизнесът в съвременната икономика се нуждае да бъде адаптивен и гъвкав в случващата се дигитална трансформация. С помощта на похвати и инструменти в дигиталния маркетинг, компанията ви успешно ще се развива и позиционира на пазара. Вашите потребители се намират онлайн. Там те предпочитат да бъдат достигнати. Там започва модерния процес на покупка. А колко бърз и актуален е вашият бизнес?

Благодарим за интереса към Marketing Hype 8. Задушевната дискусия развихри интересни теми и казуси от различни бизнеси в България. Всяко едно издание на формата ви предлага реални истории от маркетинга, подплатени с case studies, които биха послужили като добри практики за вашия бизнес. Не пропускайте следващите ни събития, като следите сайта на Limacon и профилите ни в социалните мрежи:  FacebookInstagramLinkedIn. Абонирайте се също за имейл бюлетина ни на welcome@limacon.bg.

Ако искате да научите още полезна информация от света на маркетинга, припомнете си какво научихме на: Marketing HYPE vol. 1 с Георги Малчев от Xplora; Marketing HYPE vol. 2 с Теодора Вълчанова от Mexon; Marketing HYPE vol. 3 с Мартин Попов от Interactive Share; Marketing HYPE vol. 4 с Лазар Радков от Live to Lift; Marketing HYPE vol. 5 с Александър Дурчев от All Channels Communication, Marketing HYPE, vol. 6 с Жюстин Томс от ABC Design and communication. и Marketing HYPE vol. 7 с Катя Тодорова от MEmotion

А Marketing HYPE vol. 9 предстои! С гост Валентина Куцева от Limacon и темата “Златен маркетинг микс за B2B компании (инструменти и резултати)”