Блог

3 опорни точки за ефективна Google AdWords кампания

limacon, adwords, event center, ivelina manova, adwords кампания

Google AdWords е (може би) най-известният инструмент за дигитален маркетинг. Чрез него можете успешно да промотирате своя бранд, сайт, продукт или услуга. Достигате до нови клиенти, реализирате повече продажби, подобрявате своята онлайн репутация. Google AdWords е приложим за всеки бизнес и всяка цел. Възможностите му са толкова неограничени, колкото неограничен е бюджетът ви.

Но тук е моментът да се запитаме: Как да постъпим, когато сме малка фирма, нямаме бездънна банкова сметка, а разходите ни за маркетинг са стеснени?

Разбира се, свитият бюджет не означава, че трябва да се лишите от реклама. Означава, че просто трябва да я управлявате по-умело.

За да ви помогнем в това начинание, в Limacon Event Center организирахме Практическо обучение: Първи стъпки в Google Adwords. То се проведе на 25.04.2018 г, а гост лектор беше Ивелина Манова. Тя притежава богат опит в сферата на дигиталния маркетинг и управлява дигитална агенция Accella Digital. През 2012 г. е отличена като Google сертифициран тренер и оттогава обучава специалисти и собственици на различни бизнеси. Учи ги как ефективно да използват рекламни инструменти за дигитален маркетинг, да правят детайлни анализи на своите резултати и да взимат правилни решения за развитието на своя бизнес на база получените данни.

През последните 6 години Ивелина участва като лектор на локални и европейски събития за дигитален маркетинг, води сертификационна програма за Google AdWords и Google Analytics в университети и студентски организации. Специализирала се е в изграждането и воденето на успешни performance стратегии за онлайн магазини. Работи по PPC кампаниите на едни от най-големите български e-commerce проекти и техните международни дигитални комуникации.

Практическото обучение „Първи стъпки в Google AdWords“ започна, като Ивелина представи 3 от най-полезните и безплатни инструменти на Google. Това са:

  • Google Trends
  • Consumer Barometer
  • Keyword Planner

limacon, event center, adwords, ivelina manova, обучение за adwords, създаване на adwords кампания

Можете да научите повече за тях в нашата блог статия: Първи стъпки в създаването на Google Adwords кампания. Участниците в практическото обучение имаха възможност да изпробват инструментите на практика, като работеха по реални проекти и в отбори по 3-ма души. Макар да действаха изцяло самостоятелно и да взимаха сами решенията за своите реклами, те следваха 3 опорни точки за реализиране на ефективна Google AdWords кампания.

Първо. Изграждане на ясна стратегия със строго формулирани цели. Стратегията трябва да се основава на предварително направено проучване за състоянието на пазара в момента, на база действията на конкурентите и потребителското поведение на хората, до които искаме да достигнем. Тези данни ни помагат да изберем подходящите рекламни канали, които да работят за нашите цели. Следващата стъпка е да решим какви точно цели гоним с провеждането на Google AdWords кампанията ни – дали ще водим хората към сайта ни, към определена страница в него или тепърва ще създаваме awareness за даден продукт/услуга. Целите ни трябва да са добре обмислени, реализуеми и съобразени с рекламния ни бюджет.

Второ. Добро таргетиране на ключовите думи. Препоръчително е да не влизаме в директна конкуренция с големи брандове, които оперират в нашия бранш. Затова избираме ключови думи, които хем се търсят, хем не са висококонкурентни. Проучването на ключовите думи се прави чрез безплатните инструменти, за които споменахме. Този процес е много важна стъпка от провеждането на цялата кампания. Важно е при взимането на решение да вземем предвид всички параметри, като например кампании на конкуренти, текущ бюджет и цена на клик за дадена ключова дума.

Как се определя цената на клик в AdWords кампания и от какво зависи тя, сподели Ивелина Манова специално за участниците в практическия уъркшоп.

Освен да подберем позитивни ключови думи, добре е да отбележим и негативни такива. Това може да ни спести неусвоен бюджет и да реализира по-добри резултати. За да изградим качествен списък с ключови думи, можем да използваме йерархията на сайта ни. Важно е, когато сме избрали дадена дума, да отвеждаме хората към правилното място на сайта ни и там да намерят точно това, което са търсили. Помнете обаче, че Google AdWords е само пътеката, която довежда хората до сайта. Какво се случва оттам нататък зависи от неговите възможности, функционалности, удобен интерфейс, дизайн и т.н. Ако, например, бутонът „Купи“ не работи, колкото и хора да отведете до него, няма да отбележите реални приходи.

Трето, оптимизация и непрестанен контрол върху кампанията. Ежедневният мониторинг при провеждане на кампания е важен, защото дава информация кои ключови думи са по-успешни и кои не. Google AdWords често предлага нови думи, които да включим в кампанията си, но те не винаги се оказват релевантни за нашите цели. Ежедневният мониторинг ни дава възможност да изчистваме някои ключови думи и да работим с най-ефективните от тях.

Най-лесният начин да проверим ефикасността на една Google AdWords кампания е, като я преустановим и проследим промените, които следват от спирането ú. Това ни дава възможност да видим резултатите черно на бяло и да си извадим съответните изводи.

limacon, event center, обучение за adwords, adwords, създаване на adwords кампания, SEM, Ивелина Манова, workshop

По време на целодневното обучение за работа с Google AdWords научихме не само как да стартираме успешно своята кампания, но и да я управляваме по-добре. Разбрахме как да групираме рекламите ни и защо, как да направим кампанията ни още по-успешна с помощта на рекламни разширения. Проследихме стъпките, които да следваме, за да е релевантна AdWords кампанията ни на нашите цели, бюджет и таргет група.

В обучението участваха маркетинг специалисти от пловдивски компании, собственици на онлайн магазини, управител на туристическа агенция и графичен дизайнер. Част от хората вече притежаваха известен опит за работа с Google AdWords, но някои дори не бяха виждали интерфейса на платформата. В края на деня всеки си тръгна с нови знания и готов да експериментира със своята рекламна дейност.

В работата си по групи всеки екип успя да създаде рекламни кампании за 2 различни формата: за search и display. Всички заедно анализираха работата на останалите, задаваха въпроси и дадоха съвети. Получи се ползотворна и много полезна дискусия.

Благодарим на Ивелина Манова, че гостува в Limacon Event Center и сподели част от своите знания за работа с Google AdWords. При нас редовно се провеждат редица интересни и полезни семинари, обучения и уъркшопи. За да не пропуснете нито един от тях, следете редовно нашия сайт и ни последвайте в социалните мрежи: FacebookInstagramLinkedIn

Бонус съвет: Ако сега започвате Google AdWords кампания, е хубаво да спазвате тези 3 прости правила. Плащайте на клик. Заложете лимит на кампанията, както и дневен бюджет. Не се доверявайте сляпо на Google, защото може да източи бюджета ви неефективно.