Event Center

9-те елемента на всеки бизнес модел с Business Model Canvas

информационен банер, сив фон, хора, безплатен уоркшоп

Срещите ни с Ивайло Николов винаги са изпълнени с позитивна енергия, силни емоции и предприемачески дух в големи дози.
През 2008 година Ивайло стартира собствен бизнес, който се развива успешно и до днес, а през 2011 година става един от тримата основатели на JCI Bulgaria – националния клон на най-голямата организация за млади и активни граждани между 18-40 годишна възраст в света.

Като повратен момент за своето бизнес развитие Ивайло определя момента, в който решава да се запише в програмата „Иновации, предприемачество и финанси“ на нашите партньори от @The Business Institute в София. Там Ивайло се сблъсква за пръв път с Business Canvas Model. Той самият определя методът като „изключително интуитивен“ и „нещо, което всеки предприемач прави под една или друга форма в главата си, но всичко изглежда много по-ясно, когато го сложиш на хартия“. Ивайло сподели с нас, че ни е подготвил повече от просто примери…ще има и работа по групи върху реални бизнес начинания, а той ще дава feedback на място. Какво по-полезно от това!

Business Canvas Model представя 9-те основни елемента на един бизнес план + важните въпроси, на които трябва да си отговорите преди да отворите вратите на новия си предприемчив проект. И най-хубавото е, че можете да попълните всичко на едно място, в така наречената „канава“.

Клиентски сегменти (Customer Segments)
За кой създаваме стойност?
Кои са най-важните ни клиенти?

Стойност, която бизнесът предлага (Value Proposition)
Каква стойност предлагаме на своите клиенти?
Кои са проблемите на нашите клиенти, които решаваме?
Какви пакети от продукти или услуги предлагаме на всеки клиентски сегмент?
Кои клиентски нужди посрещаме?

Взаимоотношения с клиентите (Customer Relationships)
Какви взаимоотношения очакват нашите клиенти?
Кои взаимоотношения вече сме установили?
Как се интегрират с останалите части на нашия бизнес модел?
Колко струват?

Канали (Channels)
През кои канали искаме да достигнем до нашите клиентски сегменти?
Как достигаме до тях в момента?
Кои канали са най-ефективни, за своята цена?

3

Ключови ресурси (Key Resources)
Кои са ключовите ресурси/средства, от които имаме нужда за да: създаваме уникалната стойност, която предлагаме; изградим нашите дистрибуционни канали: имаме източници на приходи?

Ключови дейности (Key Activities)
Кои са ключовите дейности, които трябва да се извършват за да: създадем уникалната стойност, която предлагаме; изградим нашите канали на разпространение; имаме източници на приходи?

Ключови партньори (Key Partners)
Кои са нашите ключови партньори?
Кои са ключовите ни доставчици?
Кои ресурси, получаваме от партньори?
Кои са главните дейности, които нашите партньори извършват?

Структура на разходите (Cost Structure)
Кои са най-големите разходи в целия ни бизнес модел?
Кои „Ключови ресурси“ са най-скъпи?
Кои „Ключови дейности“ са най-скъпи?

Източници на приходи (Revenue Streams)
Кои са начините, по които ние получаваме приходи?
За каква стойност наистина нашите клиенти са готови за платят?
Колко плащат за подобни продукти/услуги в момента?
Как плащат в момента?
Как биха предпочели да плащат?

Това, което получавате чрез Business Model Canvas е ясна структура, по която можете да си отговорите на въпросите, които имате относно  на своя бизнес. Канавата на бизнес модела се използва както за полагане на основи на стартиращ бизнес, така и за оптимизирането на големи компании.

Свали безплатен Business Model Canvas – ТУК !